Опитані bloomberg експерти сходяться на думці, що зростаючий попит на електромобілі підштовхне виробників чіпів до використання нових матеріалів, що володіють затребуваними в сегменті якостями. Наприклад, для виробництва різного роду силової електроніки, здатної передавати великі обсяги електроенергії швидше, з меншими втратами і нагріванням, будуть все активніше застосовуватися карбід кремнію і нітрид галію.
джерело зображення: tsmc
Компоненти інверторів з карбіду кремнію вже використовуються компаніями tesla, toyota і stellantis, а інтерес до нітриду галію проявляє bmw. За деякими оцінками, в сегменті електромобілів до 30% силових компонентів буде випускатися на основі карбіду кремнію вже до середини цього десятиліття. Зниження втрат при перетворенні енергії дозволить при інших рівних виграти до 5-10% запасу ходу. Нітрид галію, з іншого боку, дозволяє в два з гаком рази скоротити час зарядки електромобіля і приблизно на 70% знизити енергетичні втрати. Запас ходу при цьому теж може вирости на 5%. До 2026 року частка компонентів з нітриду галію може зрости до 16%, як вважають деякі джерела.
Компоненти з карбіду кремнію здатні збільшити вартість електромобіля на $200 в середньому, але ця різниця швидко виправдає себе хоча б за рахунок зниження потреби в більш ємних акумуляторах – колишній пробіг буде досягатися при їх меншій ємності. Про збільшений комфорт експлуатації таких електромобілів і говорити не доводиться. Залишилося тільки дочекатися того періоду, коли виробники напівпровідникових компонентів візьмуться за розширення асортименту використовуваних прогресивних матеріалів.