Експансія електромобілів підвищить популярність нових матеріалів для виготовлення напівпровідникових чіпів

14

Опитані bloomberg експерти сходяться на думці, що зростаючий попит на електромобілі підштовхне виробників чіпів до використання нових матеріалів, що володіють затребуваними в сегменті якостями. Наприклад, для виробництва різного роду силової електроніки, здатної передавати великі обсяги електроенергії швидше, з меншими втратами і нагріванням, будуть все активніше застосовуватися карбід кремнію і нітрид галію.

джерело зображення: tsmc

Компоненти інверторів з карбіду кремнію вже використовуються компаніями tesla, toyota і stellantis, а інтерес до нітриду галію проявляє bmw. За деякими оцінками, в сегменті електромобілів до 30% силових компонентів буде випускатися на основі карбіду кремнію вже до середини цього десятиліття. Зниження втрат при перетворенні енергії дозволить при інших рівних виграти до 5-10% запасу ходу. Нітрид галію, з іншого боку, дозволяє в два з гаком рази скоротити час зарядки електромобіля і приблизно на 70% знизити енергетичні втрати. Запас ходу при цьому теж може вирости на 5%. До 2026 року частка компонентів з нітриду галію може зрости до 16%, як вважають деякі джерела.

Компоненти з карбіду кремнію здатні збільшити вартість електромобіля на $200 в середньому, але ця різниця швидко виправдає себе хоча б за рахунок зниження потреби в більш ємних акумуляторах – колишній пробіг буде досягатися при їх меншій ємності. Про збільшений комфорт експлуатації таких електромобілів і говорити не доводиться. Залишилося тільки дочекатися того періоду, коли виробники напівпровідникових компонентів візьмуться за розширення асортименту використовуваних прогресивних матеріалів.