Фахівці honda для вдосконалення автопілота почнуть вивчати мозок людини

27

Японська компанія honda motor поставила на найближчі десятиліття відразу дві амбітні цілі: відмовитися від використання двигунів на викопних видах палива до 2040 року і повністю виключити аварії з фатальним результатом, в яких беруть участь її автомобілі і мотоцикли, до 2050 року. Вивчення особливостей роботи людського мозку сприятиме досягненню другої мети.

Джерело зображення: nikkei asian review

Як розповідає сайт nikkei asian review, фахівці honda motor вже проводять експерименти на комп’ютерних симуляторах, вивчаючи за допомогою медичного діагностичного обладнання, які частини людського мозку задіяні в тих чи інших дорожніх ситуаціях. У майбутньому, на думку фахівців компанії, системи активної допомоги водієві зможуть підлаштовуватися не тільки під звички і навички конкретної людини, але і його фізіологічні особливості.

Оскільки honda має намір до середини століття виключити аварії з фатальним результатом на своїх транспортних засобах не тільки для автомобілів, але і для мотоциклів, поточне десятиліття має стати вирішальним з точки зору розробки відповідних алгоритмів. Навіть однотипні аварії можуть мати різні причини: в одному випадку людина може допустити наїзд на пішохода, оскільки вчасно його не помітив, в іншому випадку він міг побачити пішохода заздалегідь, але не оцінити адекватно ризик виниклої ситуації.

Системи активної допомоги водієві нового покоління зможуть прогнозувати розвиток небезпечних ситуацій, спираючись на статистику водіння конкретної людини або аналізуючи його фізіологічний стан. Навколишні транспортні засоби зможуть отримувати попередження про потенційно небезпечні ситуації, які може спровокувати конкретний водій. Автоматика зможе аналізувати накопичений досвід і навіть виступати в ролі інструктора, підказуючи водієві, як вести себе в тій чи іншій ситуації на дорозі, а також навчаючи його прийомам безпечного водіння. При цьому ступінь втручання автоматики можна буде міняти в залежності від досвіду людини, як в комп’ютерній грі. Єдина сфера застосування, де такий підхід з індивідуалізацією алгоритмів не буде працювати — це управління однією машиною безліччю різних водіїв. Іншими словами, в каршерінг доведеться задовольнятися якимись універсальними настройками автоматики.