Кожен день одне і те ж

7

Стабільність-це ознака майстерності. А ще стабільність-це результати праці колективу arkane studios . Від темних підземель аркса або павукових нір асхана до вузьких вуличок дануолла і темних коридорів станції “талос-1” ігри arkane послідовно одержимі простою, але привабливою ідеєю — подарувати вам якомога більше свободи. Свободи в навігації через лабіринти локацій, у вирішенні базових геймплейних ситуацій, в можливості задавати свої власні темп і стиль проходження.

Анонс deathloop , що відбувся ще в 2019 році, представлені вище постулати легко поставив під сумнів. Новий шутер презентували як проект, що створюється з великим упором на багатокористувацький елемент, а загальна структура і концепція змушували припускати, що команда arkane рушила в якомусь абсолютно новому, незнайомому для неї напрямку.

Забігаючи вперед і частково розвіюючи тривоги ключової аудиторії arkane studios, для deathloop можна дати дуже прозору характеристику: це пряме і максимально органічне продовження ідей, закладених у франшизі dishonored, розбавлених доброю часткою чарівництва з космічної головоломки outer wilds . Якщо остання пройшла повз вас – не біда. Головне знайте, що обидва проекти ріднить щире почуття відкриття і азартне бажання перехитрити розробників в створеній ними ж віртуальної головоломці.

Оповідання в deathloop ведеться від імені кольта, чоловіка середніх років, який в безпам’ятстві приходить в себе на холодному березі незнайомого для нього острова, що носить говорить назву “чорний риф”. Намагаючись розібратися в своєму минулому, сьогоденні і самому найближчому майбутньому, герой робить невтішний висновок: майже кожна зустрінута людина — це безумець, який прагне за всяку ціну забрати його життя.

Однак незабаром до протагоніста доходить ще більш лякаюча істина — його перебування, тяготи і незаплановані страждання на “рифі” не варто буквально нічого, оскільки навіть в смерті кольт не знаходить спасінь. Гинучи, герой знову і знову прокидається на колючому піску, зустрічаючи перші промені непривітного сонця, фактично нескінченно переживаючи один і той же день.

Знайомлячи гравця з першими деталями сеттингу, сюжетною зав’язкою, основними дійовими особами і загальною глобальною надціллю, перші дві години deathloop проходять у відносно лінійній прогресії. Ви послідовно відвідуєте ряд локацій, намагаючись по крихтах зібрати історію кольта, попутно освоюючи геймплейні механіки і системи. В цей же період на сцену виходить джуліанна-загадкова дівчина, старанно знущається над кольтом протягом усього його шляху.

Через їдкі коментарі джуліанни незавидне становище кольта поступово стає зрозумілішим. З’ясовується, що весь острів-це величезний майданчик для науково-дослідної програми aeon, члени якої навмисне стали заручниками “нескінченного дня”, використовуючи петлю часу як інструмент для вічного життя, безмежного веселощів і нескінченного хаосу. Кожен “візіонер” з верхівки aeon-це окрема яскрава особистість. Лідер релігійного культу, ексцентричний вчений, який втратив зв’язок з реальністю геймдизайнер, або позбавлений моральних орієнтирів художник.

Для того, щоб безперервне свято на “чорному рифі” підійшов хоча б до якогось фіналу, кольт приймає непросте рішення. Всі сім “візіонерів” повинні загинути. Від його руки. Всього за один день. Якщо зробити це, цикл тимчасової петлі буде розірваний, і календар, нарешті, перевернеться. Або принаймні так думає сам кольт, кожен цикл стабільно проклинаючи свій геніальний план.

Як тільки всі формальності закінчуються, наративний фокус deathloop різко слабшає і гра в повній мірі відкриває свої двері, дозволяючи знайомитися з собою на зручних для вас умовах.

Формально “чорний риф” ділиться на чотири відокремлені секції, між якими кольт подорожує лабіринтом зі старих військових тунелів. Кожна локація-великий, багатошаровий рівень. З десятками секретних лазів, опціональних ходів, секретів, і з вертикальним дизайном. А ще кожна локація – це або лігво для одного з “візіонерів”, або великий пазл, головоломка, вирішивши яку, ви на ще один крок підберетеся ближче до заповітної мети.

Крім того, всі чотири локації існують в чотирьох окремих станах — потрапити на них можна вранці, вдень, ввечері, або вночі. Хід часу лінеен як для кольта, так і інших мешканців “чорного рифу”, тому навіть в рамках одного нескінченного дня події на острові мають чітку послідовність і причинно-наслідковий зв’язок.

Так, ясний ранок змінюється хмарним днем, ввечері острів потопає в рясному снігопаді, а до ночі приходить морок і загоряються вогні. Крім візуальних змін, часи доби модифікують безліч інших речей – на локаціях відкриваються додаткові сегменти, з’являються нові предмети, пастки, вороги, випробування, сюжетні сценки і багато іншого.

Крім того, дії кольта в один період ефектом метелика відображаються в іншому. Наприклад, зберігши життя одному персонажу на початку дня, ввечері ви можете відвідати його майстерню, знайшовши там корисну екіпіровку або інформацію. На щастя, ігровий таймер можна легко рухати вперед через окрему опцію меню-вакуумів з “марними” часовими проміжками на вашому шляху не буде.

Описаний вище принцип виступає центральним інструментом прогресу для кольта. Всі інші персонажі, не рахуючи джуліанни, кожен день починають без пам’яті про попередньому “циклі”, повторюючи одну і ту ж рутину. Озброївшись знаннями про події, що відбуваються, пастках і таємниці “чорного рифу”, ви поступово підлаштовуєте острів і його мешканців під себе, орієнтуючись в океані можливостей і лазівок.

Виходячи з цього, deathloop, незважаючи на свою зовнішню доступність, залишається досить вимогливою грою. Уважність і послідовність — ваша головна зброя. Опустивши ненав’язливі підказки і журнал, що зберігає всі потрібні для проходження дані, дизайнери з arkane відмовляються водити гравців за ручку. Майже з самого початку проходження “чорний риф” повністю доступний для вивчення — ви можете відвідати будь-який регіон в будь-який час доби, подивитися самі відокремлені куточки карти і спробувати з наскоку вирішувати один з неочевидних пазлів. По руках за це бити ніхто не буде. Навіть навпаки-винахідливість і інтерес ведуть до великих нагород, але мотивацію і фантазію проявляти вам доведеться самостійно.