Всім привіт! Скажімо прямо: у терміна досить специфічне і неприємне назва. Зате воно добре передає сенс явища.
Нудота тексту – цей термін визначає кількість вживання певного слова в тексті. Так само, слід звернути увагу на те, що частотність вживання береться не тільки за ключовими словами і фразами, а за всіма словами, вживаним в тексті, в цілому.
Коли одне і те ж слово повторюється в тексті з речення в речення, то дуже скоро від нього починає нудити. Сторінку з таким вмістом хочеться швидше закрити і більше до неї не повертатися. Суть розглянутого нами терміна криється в повторах.
Пошукові системи, хоч і не гурмани в плані читання, але прикинути кількість повторів на квадратний метр статті можуть. Нерідко після дегустації ними сайту той потрапляє у фільтри за переспам (Баден-баден від Яндекса). Тому вебмастера і просять, не сіяти ключі квадратно-гніздовим методом, а вставити точно зазначене їх кількість в різних вхождениях.
Нудота тексту буває академічної і класичної.
Показник класичної – корінь квадратний від числа повторів найбільш зустрічається в тексті слова. Від довжини статті не залежить. Є мінімальне значення дорівнює кореню квадратному з семи – нижче бути не може, таке життя.
Академічної – відношення повторів самого часто вживається в тексті слова до кількості всіх слів статті.
Скільки повинно бути того й іншого? Строго кажучи, на цей рахунок немає обов’язкових правил. Ким і де-то вважається, що академічна нудота повинна бути в межах 5 – 7 %. Це лише чиясь думка. Ваше завдання просто запам’ятати, що тавтологія – штука погана. Повтори одного і того ж слова без причини – авторський гріх. Але! Якщо замовник вимагає певного показника нудоти, будьте ласкаві виконати.
Рекомендую до прочитання: Пошук ключових слів. Навчіться думати, як ваші клієнти!
Визначити показник тошнотности можна з допомогою спеціальних сервісів семантичного аналізу. У великих бірж контенту вони є.
Слава Богу, машини писати осмислено ще не навчилися. Так що їхня думка – не вища інстанція. Якщо текст читається «на ура», значить, все в ньому добре. Якщо навпаки, то це погано при будь-яких показниках.