Огляд mmorpg new world – ” на безриб’ї…”

93

В останні роки на ринку ігрової індустрії ми все рідше можемо зустріти нові, а найголовніше гучні проекти жанру mmorpg. Наприкінці вересня відбувся реліз гри new world, яка навела чимало галасу серед геймерського співтовариства, що розділився на два табори — одні вважають гру шедевром, а інші цілковитим провалом.

У цьому огляді ми розповімо про основні механіки, прокачування, pvp і pve активностях, а також поділимося загальними враженнями про даний проект.

Почнемо з процесу створення персонажа. Звичайно ви не побачите неймовірного редактора за типом sim’s або чогось подібного. Представлена можливість вибрати стать, пресети особи, різні зачіски, вуса і бороди, татуювання, шрами і навіть макіяж. Більшість осіб залишають бажати кращого, але не забувайте — ми граємо в mmorpg не корейського виробництва. Чоловічі персонажі настільки брутальні, що скрасить їх тільки густа борода, а ось для любителів жіночих героїв знайдеться кілька симпатичних осіб.в іншому, редактор дуже гнучкий: ви можете створити навіть жінку з накладною бородою, ніби зібралися виступати в театрі. Ну і так як в грі абсолютно немає ніякої класової системи, в процесі створення героя ви не побачите звичного вибору архетипів.

Раз вже заговорили про відсутність класів, то давайте про це докладніше. У mmorpg new world немає звичної для жанру системи архетипів, де б ви відразу могли вибрати танка, лікаря або сильного дамагера. Проте зі своєю роллю визначитися потрібно. Все залежить лише від того, який тип зброї буде використовуватися найчастіше. Наприклад, якщо ви хочете грати за хіллера, то вам варто знайти посох лікування і займатися різними активностями, щоб підвищувати його рівень, отримувати скілпоінти і вивчати навички. Прокачавши посох досить і отримавши потрібні вміння, ви можете претендувати на обрану вами роль.

Що дійсно сподобалося в nw, так це система прогресії. Напевно, багато хто звик при підвищенні рівня отримувати певну кількість очок, які можна вкласти в те чи інше вміння. У new world же рівень персонажа і зброї існує окремо. З героєм все просто-кожен новий lvl ви отримуєте 3 поінта для розподілу таких характеристик, як сила, спритність, інтелект, конституція і фокус.

Але ось зі зброєю все набагато цікавіше. Кожен вид має свій персональний рівень і, що важливо, особисті очки навичок. Тобто вам не доведеться переживати про те, в яку саме зброю вкласти скілпоінти, якби вони були загальними, як у більшості інших mmorpg. Крім того, кожен з видів має по дві гілки розвитку. Наприклад, одноручний швидкий сокиру ви можете використовувати, як зброю ближнього бою або зовсім кидатися як томагавком, а для лука можливо сформувати білд проти одиночної мети або ж для масового ураження. При прокачуванні зброї до максимального рівня дається 20 очок умінь, проте кожна гілка окремо має 19 навичок (в сумі 38), тому вкладати їх доведеться з розумом. Однак в разі помилки завжди є варіант зробити скидання і перепризначити скіли. В цілому, прокачування гармат проста для розуміння — просто вбивайте монстрів і отримуйте персональний досвід.

Асортимент зброї в new world досить непоганий. У своє розпорядження гравець може отримати меч з щитом, спис, швидкий одноручний топірець, дворучний молот і сокиру, мушкет, рапіру, посох вогню або лікування, а також магічну крижану рукавичку. Ваш персонаж здатний носити дві зброї одночасно, перемикання між якими здійснюється в будь-який момент однією кнопкою.

Тепер же хочеться розповісти про бойову систему, яка стала мало не найбільш обговорюваним аспектом серед гравців mmo-спільноти, так як деякі обурюються від невеликої кількості умінь на панелі. Почнемо з того, що в new world працює повноцінна нон-таргет система, де вам потрібно потрапляти точно в ціль, особливо керуючи цибулею, мушкетом, посохом або крижаний рукавичкою. З огляду на цей факт, потрібно розраховувати не тільки на навички, але і на особистий скілл. Крім того, вам доведеться вчасно блокувати атаки або ухилятися, щоб не отримати тонну шкоди від сильного мобу в pve або під час pvp-битв. На панель можна виставити по три вміння.

І що ж ми отримуємо в результаті? у нас є шість скілів, які потрібно комбінувати між собою і при цьому точно вивіряти дистанцію і таймінги, щоб вчасно атакувати, блокувати і ухилятися. З натяжкою це можна назвати соулс лайк боївкою, тільки з додатковими вміннями. Якщо ж деяких монстрів вам вдасться просто» заспамити ” звичайними атаками, нескінченно клікаючи лфм, то ось з іншими гравцями в pvp такий трюк не увінчається успіхом.

Ні для кого не секрет, що спочатку new world планувалася як mmo-пісочниця, а лише потім розробники вирішили перекваліфікуватися в повноцінну mmorpg, тому безліч першорядних механік, як не дивно, перекочували в підсумкову версію. У розпорядженні гравця є величезна безліч різних ремесел, в яких дійсно цікаво розбиратися і займатися їх прокачуванням. Що важливо, за кожну видобуток руди, рубку дерева, освіжування тварини тощо ви отримуєте досвід, тому при вилазці за ресурсами немає ніякого відчуття втраченого даремно часу. Тим більше, після походу ви повертаєтеся в місто, де починаєте обробку всього здобутого і це також приносить чималу кількість «експи» в залежності від масштабів роботи. Крафт в new world дійсно корисний як для початківця ремісника, так і на перспективу. Наприклад, я заробляв золото, створюючи сумки для збільшення ваги інвентарю і продавав їх за хорошою ціною на аукціоні — товар дуже навіть ходовий і робиться зовсім нескладно. У перспективі можна крафт легендарне зброю і обладунки, але для цього потрібно займатися всім і відразу. За систему обробки ресурсів і створення предметів безумовно жирний плюс.

Що стосується професій, хотілося б окремо виділити риболовлю. Сама механіка стандартна: закидаємо вудку на клавішу пробіл і при появі кружечка навколо поплавка різко натискаємо ту ж кнопку. Потім починаємо витягати видобуток також за допомогою пробілу, уникаючи появи червоних ліній в гуртку. Крім іншого, потрібно стежити за колами на воді і якщо вони утворюються, значить тягнути в цей час небажано, інакше є ризик порвати волосінь і завдати великої шкоди вудці. Тут немає будь-якої автоматики і всі дії належить виконувати вручну: від насаджування приманки на гачок, до витягування улову.

Також нам здалося цікаво те, як саме відображається риба і об’єкти у воді під час витягування. Після багаторазового закидання вудки поступово починаєш розрізняти улов. Неживі предмети, на зразок весел, якорів, скринь, не намагаються від тебе «втекти» і їх просто поступово дістаєш.

Найприємніше при походах, будь то за ресурсами, квестами або ж будь-якої активністю — графічна і звукова складова проекту. New world – це одна з небагатьох mmorpg (якщо чесно навіть не згадується де таке є), де ліси дійсно густі, а не просто якісь голі рельєфи з декількома деревами. Часом навіть ловиш себе на думці, що в деяких місцях перебрали з рослинністю, так як погіршується видимість від третьої особи. Сама ж графіка і анімації в рамках жанру виглядають добре.

Звичайно, компанії amazon ще є над чим працювати, так як часто можна побачити різні баги: провалювання ніг під землю під час видобутку ресурсів, поява смужок на екрані і відсутність підказок для кнопок дії, якщо при включенні гри стояла російська розкладка в windows і так далі.

Що стосується біомів, то тут не так різноманітно. У “новому світі” дуже не вистачає, наприклад, зимових або вогняних локацій і тому подібного. Однак кожен з існуючих на даний момент біомів пронизаний унікальною атмосферою за рахунок музики, освітлення і агресивних жителів — одна локація здасться доброю, райдужною і теплою, коли присутність в іншій відчувається некомфортним, ніби це вже якийсь хоррор з mmorpg. Але знову ж таки, хотілося б бачити і більш кардинальні відмінності.

Звуковим дизайнерам і композиторам хочеться поставити окремий плюс. Гуляючи по локаціях раз у раз чути різні постріли, крики, звуки ударів кирки по жилах руди і багато іншого. Причому чутність змінюється в залежності від того, як розташовані скелі або інші перешкоди для розсіювання звукових ефектів: серед щільного лісового біома звуки більш приглушені, коли на лисому рельєфі зі скелями навколо або в печерах лунає дійсно захоплююче відлуння. Причому на це звертаєш увагу не тільки перші години ігрового процесу, але і довгий час після, особливо, якщо грати в навушниках. Також порадувала музика, яка шикарно вписується в кожен біом і в що відбуваються дії, будь то бій або спокійна вилазка по квестах.

До слова, про переміщення. Перший час гравцям доводиться переміщатися за допомогою власних двох, так як в new world немає коштівПересування, а для використання телепортів їх для початку потрібно відкрити. Сама ж механіка фаст-тревела вимагає ресурс “азот”, який видобувається в різних активностях. Спочатку може здатися, що його завжди не вистачає, але буквально до 20-го рівня азоту стає в надлишку. Тому вам не доведеться весь час грати в «симулятор бігу».

Як було сказано раніше, даний проект спочатку розроблявся як mmo-пісочниця, і швидше за все, це вплинуло на слабку опрацьованість лора. Так, ідея і сюжет тут є, однак ви не побачите якихось сінематіков або дійсно цікавих діалогів, а велика частина лорной складової знаходиться в записках (нагадаємо, що гра поки ще тільки англійською мовою). Проте за сюжетними квестами бігати цікаво і вони анітрохи не втомлюють, чого не скажеш про сторонніх і фракційних завданнях. У разі фракційних квестів ще зрозуміло, що це справжнісінький гринд репутації і валюти для покупки непоганого спорядження. Однак сайдквести дійсно розчарували, так як вони часто повторюються незалежно від того, в якій частині світу ви знаходитесь. В цілому, для когось це не є чимось сильно неприємним, проте для любителів почитати цікаві діалоги, приправлені кумедними або драматичними історіями це явно стане мінусом.

Що ж з активностей може запропонувати mmorpg new world? крім перерахованої вище прогресії персонажа і можливості скрупульозно займатися видобутком ресурсів, крафтом і риболовлею, в nw є групові pve і pvp активності, на які варто звернути свою увагу. На даний момент є кілька експедицій( місцеві данжі), pve-арени, де ви групою вбиваєте боса, а також pvp-облоги і захоплення територій. Що стосується експедицій, то вони виконані дуже якісно, як в плані графічного, так і звукового дизайну. Але це не ті підземелля, які ви будете «траїти» раз по раз зі своєю групою, так як вони легко проходяться з рандомними тіммейтамі, яких ви збираєте за допомогою світового чату або прямо перед входом в інст, як в класичних mmorpg. Все це звичайно добре, але деяким шукачам пригод, швидко дісталися до капа всі ці активності починають потихеньку набридати, тому сподіваємося, що розробники компанії amazon будуть якомога частіше підтримувати гру оновленнями.

Підводячи підсумки хочеться сказати наступне. В цілому mmorpg new world вийшла досить непоганий, але з застереженням на те, що проект буде розвиватися і далі, обростати контентом і звичайно ж сюжетом. Також важливо помітити: гра вийшла практично в “тепличних умовах”, так як на ринку зовсім немає нових західних mmorpg і фанати mmo-спільноти давно хочуть чогось свіжого.

New world чіпляє своєю атмосферою, яка створюється за рахунок приємної графіки і неймовірної роботи звукорежисерів і композиторів, а також за допомогою можливості просто поневірятися по відкритому світу збираючи різні ресурси для розвитку своїх ремісничих навичок. Pvp ж здалося більше другорядною активністю, хоч і здавалося б, на ньому повинен був бути зав’язаний основний ігровий процес. Що ж, залишається тільки грати і чекати нових оновлень.

Обов’язково пишіть в коментарях, які аспекти геймплея вам сподобалися або не сподобалися в new world.

Попередня статтяТизер нового хоррора wronged us
Наступна статтяЗ’явився трейлер перезапуску “один вдома”