Оптимізація поведінкових факторів

136

Просування сайту поведінковими факторами

Всім привіт! Сьогодні планую поговорити про відносно новому напрямку в самостійному просуванні сайтів – оптимізації поведінкових факторів. Однією з перших компаній в рунеті, хто запропонував грамотний (читай безпечний) підхід до автоматизації даного напрямку, це rookee.ru.
Ще пару років тому просуванням сайтів в Яндекс було досить легко маніпулювати. Все, що вам потрібно, це посилання, причому посилання в будь-яких місцях сайту: нижні колонтитули, бічні бари, футеры і т. п. Все, що вам потрібно, це кількість. Посилання було легко отримати через посилальні біржі і масу інших, схожих сервісів.

Трохи про посиланнях і їх якості

У 2009 Яндекс почав налаштовувати свій алгоритм, щоб позбутися від спаму та забезпечити своїх користувачів надійною інформацією, інші пошукові системи займалися цим же. Алгоритм став дуже складним і, як вони стверджують, розумним. Технологія, що лежить в його основі, називається MatrixNet, за своєю суттю вона є технологією машинного навчання. Яндекс дізнається, що люди конкретно хочуть, і враховує це у видачі. Так само, як і Google, ніхто не знає всі фактори, прийняті до уваги Яндексом. Так само, як і Google, Яндекс почав активно боротися з спамнимі та неякісними посиланнями, а подекуди і зовсім скасував посилальне ранжування. Ясна річ, що взяти і скасувати їх повністю не представляється можливим і основна маса SEO-оптимізаторів і вебмастерів продовжують активно їх використовувати в просуванні сайтів. Але це вже не можна робити бездумно, хто ще не в курсі, ПС з легкістю визначають неякісні посилання, тому намагайтеся не використовувати посилання такого плану:

  • Однакові посилання в нижній частині сторінок на різних сайтах.
  • Посилання з текстом, оптимізованим для пошукових систем, розміщені в статтях або прес-релізах, які публікуються на сторонніх сайтах.
  • Посилання з низькоякісних каталогів і служб закладок.
  • Посилання, вбудовані віджети, які призначені для розміщення на різних сайтах.
  • Коментарі на форумах з посиланнями в тексті повідомлення або підпису.

Рекомендую до прочитання: Парсер сайтів

Таким чином, виходить, що частка посилальної маси в пошуковому просуванні зменшилася і, як наслідок, щось повинно було зайняти її місце – це і є поведінковий фактор. Науковою мовою кажучи, це:

  • Клікабельність (CTR) від SERP (це сторінка результатів пошуку, згенерована будь-пошуковою машиною).
  • Середній час, проведений на сторінці після кліка від SERP.
  • Показник відмов зі сторінки назад до пошукової видачі.
  • Процес оптимізації поведінкових факторів (ВПФ)

    Звідси видно неозброєним оком, що процес оптимізації поведінкових факторів не такий швидкий, як при купівлі посилань. Фахівці rookee.ru кажуть, що це процес комплексний і складний і результати від нього не варто очікувати раніше 2-4 місяці, залежно від сайту.
    Перш, ніж звертатися в компанію, настійно рекомендую ще раз перевірити свій сайт на правильність його внутрішньої оптимізації.

    • Релевантність сторінки пошуковому запиту: ключові слова в заголовку та мета описі тегів; ключові слова в мета-тегах ключових слів (насправді не дуже допомагає, на мій погляд, але деякі люди стверджують, що працює), ключові слова в тегах ALT для зображень.
    • Зміст : зміст повинен бути унікальним і хорошої якості. Дуже важливо підтримувати хорошу граматику, так як Яндекс дуже добре працює з розумінням російської мови. Так само, як і Google, важливо, щоб сайт оновлювався новим змістом на регулярній основі.
    • Внутрішні посилання (перелінковка) : Яндекс любить внутрішні посилання в змісті. Не слід покладатися тільки на меню навігації і хлібні крихти. Помістіть внутрішні посилання на утримання і не забувайте про якірні посилання.
    • Якість сайту : переконайтеся, що немає ніяких непрацюючих посилань, що всі сторінки працюють і 404 помилка налаштована правильно. Правильно налаштуйте robots.txt. Це не тільки допоможе Яндексу ідентифікувати ваш сайт, як якісний ресурс, але і забезпечує хороший поведінковий фактор.

    Після того, як ви переконаєтеся в якості вашого сайту, можна переходити до оптимізації поведінкових факторів. Поведінкові фактори роблять позитивний вплив на ранжирування вашого сайту в пошукових системах. Тобто, чим вище вони (показник відмов, час на сайті, глибина перегляду сторінок), тим краще для пошукових систем, а відповідно і для вас, тому, що у такого сайту шанси попадання в ТОП набагато вище.
    Навесні цього року фахівці компанії Rookee анонсували нову послугу з оптимізації поведінкових факторів (ВПФ), алгоритм якої не йде в розріз з правилами пошукових систем. Тут відсутня банальна накрутка і машинна емуляція дій людини. Немає прямих заходів людей по завданнях. Все це обчислюється пошукачами на раз-два. Поліпшення поведінкових чинників досягається залученням цільового, тематичного трафіку. Далі спробую описати, як це все працює.

    Рекомендую до прочитання: SERM – управління репутацією в інтернеті

    Технологія ОВФ в сервіс Rookee

    Вся технологія побудована на роботі з НЧ запитами. За рахунок чого досягається максимальна відповідність тематиці сайту при відносній дешевизні посилань. При першому підключенні до ВПФ від rookee.ru система проводить сканування сайту на предмет його відвідуваності, використовуючи при цьому результати веб-аналітики Google Analytics і Яндекс.Метрика. При цьому визначаються такі параметри, як:

    • визначаються тематичні, НЧ запити;
    • визначається наближеність запитів до Топ видачі;
    • визначається середній показник запитів на місяць за цими ключовими словами.

    Виходячи з цього, складається список з декількох сотень НЧ ключових слів і купуються посилання на сайтах схожої з вашою тематикою. За рахунок великого числа запитів підвищується різноманітність анкорів на ваш ресурс, що дуже позитивно позначається на просуванні. Система не просто купує посилання, а моніторить переходи по них. Якщо деякі запити не рухаються, у них немає переходів, то такі видаляються, збираються нові запити і додаються в якості посилань. Відбувається це раз в два тижні. Це свого роду родзинка сервісу ВПФ.

    Перші результати оптимізації поведінкових факторів

    Що стосується перших результатів. За запевненням rookee.ru, зрушення (зростання кількості переходів) спостерігаються вже через місяць. Зрозуміло, що 30 днів, це дуже короткий проміжок часу, але для підготовчого етапу дуже непогано. Спостереження проводилося на кількох сотнях проекти різної тематики, від медицини до ремонту автомобілів. Для більшості проектів, які підключили ВПФ, за минулий місяць відвідування з пошукових систем виросли в середньому на 20%. Так само, зросла середня тривалість перегляду сторінок на 15%, а ось показники відмов залишилися колишніми.

    Другі результати оптимізації поведінкових факторів

    Через два місяці роботи з ВПФ ефект спостерігався за всіма проектами. В основному, це зростання НЧ запитів і попадання їх в ТОП. За рахунок цього підвищився трафік за неосновним семантичному ядру. Далі трохи статистики:

    • 80% проектів відчули приріст трафіку;
    • у 68% проектів покращено показник «Глибина переглядів»;
    • у 60% проектів «на сайті» наблизилося до оптимального;
    • найскладніше працювати з показником відмов – тільки у 52% проектів він знизився;
    • 58% проектів помітили ріст повторних відвідувань.

    Рекомендую до прочитання: SEO просування сайту

    Не далі буду вас вантажити цифрами, все це можна подивитися на сайті rookee.ru, але краще переконатися у всьому на власному проекті і вже потім робити висновки, лаяти або хвалити сервіс ВПФ.

    Моя думка з цього приводу

    Багато хто може сказати, що це та ж покупка посилань, тільки під іншою назвою, але це не так. При купівлі посилань зазвичай просуваються ВЧ запити, і переходів по таких посиланнях практично немає. А ось з НЧ запитами інша справа, це саме ваш контингент, який не шукає товар або послугу в загальному, а конкретну річ. За рахунок цього підвищується в рази ймовірність його переходу по посиланню на ваш сайт і проведення там деякого часу. Плюс до цього, в rookee.ru все автоматизовано, і вам не треба вдаватися до ручної праці. НЧ трафік коштує копійки, за рахунок цього можна купувати більшу кількість різноманітних анкорных посилань.