Памятка для клієнтів SEO

123

Что клиенты не хотели бы услышать в SEO?

Всім привіт! Сьогодні підготував статтю про, так би мовити, наболіле, про мій досвід спілкування з клієнтами по просуванню і розкрутці їх сайтів. Давно вже було бажання написати щось в цьому роді, поділитися своїми спостереженнями і ось зважився. Стаття буде дуже корисна людям, які займаються або тільки планують займатися SEO-просуванням свого сайту, а точніше – клієнтам SEO студій або фрілансерів. Чому саме для клієнтів? Та тому, що дуже прикро вислуховувати докори від деяких товаришів про те, що вони не бачать результатів, “…адже пройшло вже 2 місяці !!!”

Я оптимізував сайт два роки тому – це працює, але я хочу іншу службу

Подібного роду заяви SEO-шники чують дуже часто – більшість клієнтів вважає, що SEO просто “включити”, і він буде працювати вічно. Інша проблема в тому, що навіть деякі веб-розробники, які забезпечують ваш сайт SEO функціоналом, таким, як різного роду модулями, плагінами, розширеннями недостатньо пояснюють клієнтам, що це тільки модулі адміністрування сайту, які будуть допомагати заповнювати деякі теги на автоматі. SEO оптимізація – не є разовою, так як алгоритми пошукових систем регулярно оновлюються і удосконалюються (за рік Google випустив понад 400 новинок своєї пошукової системи). Тому необхідно оптимізувати сайт регулярно і настроїти відповідно з останніми алгоритмами. Наприклад,одне з останніх нововведень Mobile-Friendly, від 21 квітня 2015 року, при ранжируванні сайтів бере до уваги зручність мобільних веб-сайтів. Це оновлення стосується близько 40% запитів на мобільному телефоні в світі.

Цікавлять позиції в Яндекс або Google тільки для основних ключових слів

Майже всі мої клієнти шукають свій сайт тільки по позиціях основних ключових слів. Це в корені невірно. Важливо розуміти, що велика кількість користувачів інтернету для пошуку через пошукові системи вводять не ваші високочастотні запити, а запити з кількох слів. Наукова назва такими запитами – Long tail (довгий хвіст). Графік нижче (нарив десь в буржнете) показує, що більше 80% трафіку з пошуку приходить через long tail запити. Такого роду запити найбільш переважні для вашого бізнесу, оскільки вони мають велику конверсію і меншу ступінь відмов. Приміром відвідувач взуттєвого сайту прийшов за запитом “взуття”, зробить покупку на вашому сайті з меншою ймовірністю, ніж відвідувач прийшов за запитом “купити зелені кеди в Москві”. А ось останній запит і є “довгим хвостом”. А постійна робота над сайтом дозволяє значно розширювати семантичне ядро по long tail запитам.

Рекомендую до прочитання: Як наповнити новий форум відвідувачами

Высокочастотные ключевые слова против длинного хвоста

Відсутність основної мети сайту

Кожен веб-сайт повинен мати чітку головну мету. Щоб продати товари, на сайті інтернет-магазину повинна бути контактна інформація, форма замовлення і так далі. Для кожної компанії мета відрізняється, але вона повинна бути чітко визначена. Але не варто забувати про те, що під-сторінки можуть переслідувати і другорядні цілі. Наприклад, інформаційні сторінки про продукти і послуги, які не продаються безпосередньо, але дають клієнтові більше впевненості в веб-сайті, і тим самим збільшують потенціал для виконання головної мети.

SEO врятує мене

Деякі клієнти вважають, що якщо інвестувати в пошукову оптимізацію, то не треба вже застосування додаткових каналів. Я зустрічав кілька випадків, коли клієнти, які почали SEO просування, відразу вимикали рекламні кампанії в Яндекс.Директ і Google AdWords. Після кількох днів вони задавали питання: Чому зменшився трафік? Чому нам надходить менше дзвінків? SEO оптимізація сайтів є довгостроковою проблемою в плані результатів. Перші позитивні зрушення приходять після 4-6 місяців, а якщо сайт молодий (до 1 року) або конкуруюча тематика, то може зайняти більше часу. Для таких клієнтів потрібно насамперед розглянути тимчасової питання, вирішити, чи досить бюджету і, якщо ні, краще розглянути можливість просування контекстною рекламою. Щоб вибрати правильну стратегію просування в інтернеті треба тісно спілкуватися клієнту і SEO фахівця, обговорити всі можливі шляхи розвитку і вибрати оптимальний.

Основні моменти, що гальмують SEO просування

Під час роботи над сайтом дуже пригнічує, коли ти бачиш, як можна досягти ТОПа, працюєш не покладаючи рук, але від клієнтів немає ніякої віддачі. Я маю на увазі такі моменти:

  • Не виконують рекомендації по просуванню сайту.
  • Умничают, мовляв я читав, що так не правильно, а правильно ось так.
  • Якщо компанія, власник сайту велика, то там зазвичай погано організована робота над проектом. Зазвичай, при першій зустрічі директор обумовлює основні напрямки розвитку і бюджет, потім виділяє для спілкування співробітника і на цьому все. А от працівник “забиває” на це, не повідомляє керівництву важливі моменти і т. п. нюанси.
  • Без ініціативи. Дуже приємно мати справу з клієнтами, які не тільки чітко слідують ваших рекомендацій, але і самі пропонують нові і цікаві напрямки розвитку ресурсу.

Рекомендую до прочитання: Просування в соціальних мережах

Клієнтам SEO студій або просто оптимізаторів слід пам’ятати, що насправді тут все не так просто і швидко, як всім здається. Над вашим проектом працюють кілька людей, за різними напрямками:

  • Над технічною частиною сайту – веб-програміст;
  • Над контентом – модератор/контент-менеджер;
  • Тексти пише – копірайтер;
  • За внутрішньою перелінковкою стежить – линкбилдер;
  • За зовнішнє оформлення, рекламні банери і т. п відповідає – дизайнер.
  • Тому в SEO-студіях ціни значно вище, ніж якщо ви звертаєтеся до фрілансерам. А результат в принципі нічим не відрізняється, т. к. в студіях найчастіше працюють такі ж фрілансери.

    До чого я все це розповів?

    Хочу донести до власників сайтів, що ви і SEO-студії або фрілансери, рухаєтеся в одному напрямку і в одній упряжці, тому не заважайте, а допомагайте один одному і все з вашим проектом буде добре!