Флагманська лінійка компанії skoda під назвою superb, незважаючи на відносно високу вартість, відмінно продається по всьому світу — за двадцять років існування новітньої епохи модельного ряду було продано півтора мільйона представників бізнес-класу, та й сам глава компанії пересувається саме на цьому автомобілі. Давайте ж подивимося на те, як один з найпопулярніших автомобілів в класі змінювався від довоєнних часів до найсвіжішого рестайлінгу в 2019 році.
Оригінальна довоєнна superb (1934-1949)
Як і у випадку з octavia, компанія skoda використовувала назву superb ще задовго до того, як в 2001 році на ринок вийшло перше сучасне покоління. Перший автомобіль бренду з даною назвою випустили ще в 1934 році — це був значних розмірів представницький автомобіль, який випускали в чехословаччині з 1934 по 1949 роки (з 1942-го по 1946-й зі зрозумілих причин виробник зробив перерву). Вже тоді skoda порадувала потенційних покупців незалежною підвіскою, міцною рамою і відразу трьома типами кузова — седан, лімузин і навіть кабріолет. Правда, тираж був вельми скромним-всього компанія випустила 889 автомобілів, після чого на 52 роки про superb забули.
Перше покоління (2001-2008)
Skoda повернулася до назви моделі superb лише в 2001 році, створивши для світового ринку новітній седан бізнес-класу, який насправді був passat-ом п’ятого покоління. Інженери лише збільшили колісну базу, зробивши автомобіль довшим, надавши більше комфорту задньому ряду. При цьому, як і належить у skoda, транспортний засіб продавався зі значним арсеналом моторів-був дволітровий атмосферний бензиновий мотор на 115 коней, турбований 1.8 t на 150 сил і навіть 2.8 v6 на 190 кінських сил. Ще було відразу три варіанти (1.9, 2.0, 2.5 tdi) дизельних агрегатів з максимальною потужністю 163 кінські сили.
Варто відзначити, що в першому поколінні superb двигуни встановлювалися поздовжньо, а не поперечно, плюс потенційному покупцеві пропонували механічну або автоматичну коробку перемикання передач. Більш того, вже в 2006 році був проведений косметичний рестайлінг першого покоління, але в новому образі модель прожила всього два роки — вже в 2008 році збірка superb на всіх заводах (в чехії, китаї, індії та україні) була офіційно завершена. Виробник відзвітував про 126 тисяч проданих примірників, що цілком гідно для даного класу автомобілів, і відразу ж запустив збірку наступного покоління.
Друге покоління (2008-2015)
Якщо перше покоління superb робили на витягнутому passat-е, то друге зібрали вже на базі octavia зі збільшеною колісною базою. Більш того, виробник вирішив використовувати поперечне розташування двигуна, завдяки чому в салоні утворилося ще більше вільного простору. А для тих, кому потрібен був ще більший багажник, в 2009 році випустили модель skoda superb combi — це універсал з божевільним для класу багажником в 633 літри. Природно, асортимент силових установок знову виявився значним-кожен міг підібрати модель під свої власні запити і вимоги.
Наприклад, можна було взяти один з бензинових силових агрегатів (1.4, 1.8, 2.0 tsi), потужність яких стартувала зі 125 кінських сил і закінчувалася на позначці в 200 коней. Ще була версія мотора з атмосферним v6 об’ємом 3,6 літра на 260 кінських сил — могутніше версії тоді не випускали. Звичайно, було і три турбованих дизельних мотора, а ще виробник відмовився від звичного «автомата» на користь мкпп і «робота» dsg від материнської компанії. У 2013 році був проведений повний рестайлінг кузова і салону, але вже в 2014 році випуск модельного ряду призупинили.
Третє покоління (з 2015 по поточний момент)
У 2015 році в чехії (а потім і на заводах партнерів в інших країнах) запустили виробництво третього покоління superb — автомобіль бізнес-класу представили у форматі кузова ліфтбек і універсал на платформі volkswagen group mqb, дизайн екстер’єру і салону повністю переробили під сучасні мотиви ринку. При створенні нового покоління даної лінійки компанія використовувала безліч елементів дизайну від octavia-тут такий же капот, фари, решітка радіатора і декоративні елементи, оформлення салону майже повністю скопійовано у «побратима». Втім, в новому образі автомобіль прожив всього три з половиною роки, так як вже в 2019 році skoda представила рестайлінг даного покоління.
Як і при виробництві v2, виробник повністю відмовився від «автомата» на користь стандартної мкпп і «робота», причому у продажу були моделі як на dsg-6, так і на dsg-7 на передньому і повному приводі. Базовим все ще виступав бензиновий мотор 1.4 tsi на 125 кінських сил, в максимальній комплектації водій отримував повний привід, новітнього «робота» і 280 кінських сил на дволітровому форсованому бензиновому двигуні. Дана модель від нуля до сотні розганяється за 5,8 секунди, що для представника бізнес-класу дуже навіть добротний показник динаміки.
Майбутнє superb
На поточний момент у superb два можливих шляхи розвитку. Перший-прямо зараз volkswagen розробляє passat b9, який представлять в кузові універсал, і збирати його будуть в чеському квасині — батьківщині superb. Ймовірно, коли новий passat вийде в продаж, skoda на базі новинки побудує свій подовжений варіант бізнес-класу. Другий шлях-повна електризація, до якої бренд готується до 2030 року. Поки що говорити про повністю електричної моделі рано, але виробник цілком може перейти спочатку на гібрид, а потім на електричні силові установки. Третього, як то кажуть, не дано.