Про skoda superb забули на 52 роки, але вона воскресла. Як змінювалася серія за 20 років

25

Флагманська лінійка компанії skoda під назвою superb, незважаючи на відносно високу вартість, відмінно продається по всьому світу — за двадцять років існування новітньої епохи модельного ряду було продано півтора мільйона представників бізнес-класу, та й сам глава компанії пересувається саме на цьому автомобілі. Давайте ж подивимося на те, як один з найпопулярніших автомобілів в класі змінювався від довоєнних часів до найсвіжішого рестайлінгу в 2019 році.

Оригінальна довоєнна superb (1934-1949)

Як і у випадку з octavia, компанія skoda використовувала назву superb ще задовго до того, як в 2001 році на ринок вийшло перше сучасне покоління. Перший автомобіль бренду з даною назвою випустили ще в 1934 році — це був значних розмірів представницький автомобіль, який випускали в чехословаччині з 1934 по 1949 роки (з 1942-го по 1946-й зі зрозумілих причин виробник зробив перерву). Вже тоді skoda порадувала потенційних покупців незалежною підвіскою, міцною рамою і відразу трьома типами кузова — седан, лімузин і навіть кабріолет. Правда, тираж був вельми скромним-всього компанія випустила 889 автомобілів, після чого на 52 роки про superb забули.

Перше покоління (2001-2008)

Skoda повернулася до назви моделі superb лише в 2001 році, створивши для світового ринку новітній седан бізнес-класу, який насправді був passat-ом п’ятого покоління. Інженери лише збільшили колісну базу, зробивши автомобіль довшим, надавши більше комфорту задньому ряду. При цьому, як і належить у skoda, транспортний засіб продавався зі значним арсеналом моторів-був дволітровий атмосферний бензиновий мотор на 115 коней, турбований 1.8 t на 150 сил і навіть 2.8 v6 на 190 кінських сил. Ще було відразу три варіанти (1.9, 2.0, 2.5 tdi) дизельних агрегатів з максимальною потужністю 163 кінські сили.

Варто відзначити, що в першому поколінні superb двигуни встановлювалися поздовжньо, а не поперечно, плюс потенційному покупцеві пропонували механічну або автоматичну коробку перемикання передач. Більш того, вже в 2006 році був проведений косметичний рестайлінг першого покоління, але в новому образі модель прожила всього два роки — вже в 2008 році збірка superb на всіх заводах (в чехії, китаї, індії та україні) була офіційно завершена. Виробник відзвітував про 126 тисяч проданих примірників, що цілком гідно для даного класу автомобілів, і відразу ж запустив збірку наступного покоління.

Друге покоління (2008-2015)

Якщо перше покоління superb робили на витягнутому passat-е, то друге зібрали вже на базі octavia зі збільшеною колісною базою. Більш того, виробник вирішив використовувати поперечне розташування двигуна, завдяки чому в салоні утворилося ще більше вільного простору. А для тих, кому потрібен був ще більший багажник, в 2009 році випустили модель skoda superb combi — це універсал з божевільним для класу багажником в 633 літри. Природно, асортимент силових установок знову виявився значним-кожен міг підібрати модель під свої власні запити і вимоги.

Наприклад, можна було взяти один з бензинових силових агрегатів (1.4, 1.8, 2.0 tsi), потужність яких стартувала зі 125 кінських сил і закінчувалася на позначці в 200 коней. Ще була версія мотора з атмосферним v6 об’ємом 3,6 літра на 260 кінських сил — могутніше версії тоді не випускали. Звичайно, було і три турбованих дизельних мотора, а ще виробник відмовився від звичного «автомата» на користь мкпп і «робота» dsg від материнської компанії. У 2013 році був проведений повний рестайлінг кузова і салону, але вже в 2014 році випуск модельного ряду призупинили.

Третє покоління (з 2015 по поточний момент)

У 2015 році в чехії (а потім і на заводах партнерів в інших країнах) запустили виробництво третього покоління superb — автомобіль бізнес-класу представили у форматі кузова ліфтбек і універсал на платформі volkswagen group mqb, дизайн екстер’єру і салону повністю переробили під сучасні мотиви ринку. При створенні нового покоління даної лінійки компанія використовувала безліч елементів дизайну від octavia-тут такий же капот, фари, решітка радіатора і декоративні елементи, оформлення салону майже повністю скопійовано у «побратима». Втім, в новому образі автомобіль прожив всього три з половиною роки, так як вже в 2019 році skoda представила рестайлінг даного покоління.

Як і при виробництві v2, виробник повністю відмовився від «автомата» на користь стандартної мкпп і «робота», причому у продажу були моделі як на dsg-6, так і на dsg-7 на передньому і повному приводі. Базовим все ще виступав бензиновий мотор 1.4 tsi на 125 кінських сил, в максимальній комплектації водій отримував повний привід, новітнього «робота» і 280 кінських сил на дволітровому форсованому бензиновому двигуні. Дана модель від нуля до сотні розганяється за 5,8 секунди, що для представника бізнес-класу дуже навіть добротний показник динаміки.

Майбутнє superb

На поточний момент у superb два можливих шляхи розвитку. Перший-прямо зараз volkswagen розробляє passat b9, який представлять в кузові універсал, і збирати його будуть в чеському квасині — батьківщині superb. Ймовірно, коли новий passat вийде в продаж, skoda на базі новинки побудує свій подовжений варіант бізнес-класу. Другий шлях-повна електризація, до якої бренд готується до 2030 року. Поки що говорити про повністю електричної моделі рано, але виробник цілком може перейти спочатку на гібрид, а потім на електричні силові установки. Третього, як то кажуть, не дано.