Реклама та PR (частина 1)

146

Основи маркетингу, реклами і PR

Всім привіт! Нещодавно, з обов’язку служби, мав щастя відвідати курси початківців рекламників і PR-фахівців. Думав, що буде, як завжди, купа води і нічого корисного, але помилявся. Води звичайно було дофіга, а от загальну суть реклами викладачам вдалося-таки донести до публіки. Самі курси були платні і на просторах інету, таку інформацію нарити буде нелегко. Тому, викладу тут свої записи лекцій. Напевно вони можуть стати в нагоді вам в самостійному просуванні сайтів, та й взагалі, корисно для загального розвитку…

Якість реклами

Реклама має свої цілі і завдання. А саме, просування товарів і послуг.
Дивлячись на легкі і невигадливі, часом, рекламні ролики на ТВ, а так само рекламу в інших видах ЗМІ, у транспорті, магазинах і т. д., здається, що в мистецтві реклами немає нічого особливо складного. Але це враження оманливе. Реклама має свою психологічну підоснову. Вона повинна не змусити покупців придбати той чи інший товар прямим закликом типу: «Піди і купи!», а вплинути на свідомість споживача так, щоб у нього склалося тверде переконання, що своє рішення він прийняв сам.
А от щодо реклами…
Самий ідеальний випадок, якщо покупець, прийнявши рішення купити ту чи іншу річ, про неї взагалі не згадає. Це буде вищий пілотаж для рекламників. Тому що такі характеристики підкреслять той факт, що реклама зроблена за всіма законами, що дозволяє даного конкретного рекламного продукту виконувати своє приховане управління людською свідомістю.
Реклама буває двох видів:

  • та, яка здійснює відкрите управління, наприклад: «Літайте літаками аерофлоту!»;
  • і прихована реклама – коли про продаваний продукт ніби не йдеться, але при цьому він демонструється.

Рекомендую до прочитання: Налаштовуємо невпинний потік лідов на наш сайт

Сама ж реклама в своєму сюжеті має інформацію, яка позитивно впливає на почуття споживача. І при цьому почуття ці грамотно спрямовані на асоціацію з продаваним продуктом або послугою.
Хороша реклама завжди забезпечить хорошу продаж товару.

Нестандартні способи реклами

Ымалкер ыбосопс еынтраднатсен – ось така абракадабра неодмінно викличе інтерес у вашого потенційного покупця. І скільки буде радості, коли він прочитає-таки текст справа наліво! Про нестандартні способи прорекламувати товар, послугу, бренд – піде мова далі.
Найпростіше – вивести на вулиці 100 осіб, на футболках яких крупно буде значитися ваш телефон. Як пити дати, ви отримаєте кілька сотень дзвінків перехожих. А якщо до телефону додати «чіпляючий» короткий текст, кількість цільових клієнтів зросте в рази. Вартість такої реклами буде дорівнює 100 футболок, які ви подаруєте людям з умовою, що вони сьогодні і завтра будуть в них ходити по вулиці.
Нестандартна реклама залишається рівно настільки, наскільки до неї не звикли споживачі. Наприклад, вже нікого не здивуєш рекламою в транспорті або на лавках або урнах. А зовсім недавно це був прорив!
Подумайте, де середньостатистичний росіянин не очікує побачити рекламу? Поголеною на черепі молодої людини, висадженими квітами на міських клумбах, на міських голубів (звичайно, не заподіюючи біль і незручність пернатим), на безкоштовних шкарпетках. Треба про це подумати…

Подарунки клієнтам як маркетинговий хід

Подарунки для потенційних клієнтів – ця одна з найбільш потужних маркетингових стратегій, яка забезпечує нових та постійних споживачів. Існує кілька факторів, за яких дана стратегія є запорукою стабільності й успіху.

  • Перша – люди, які випробували на власному досвіді Ваш товар або послугу, отримують упевненість в якості і з потенційних покупців перетворюються в реальних покупців.
  • Друга – надання потенційному споживачеві товару або послуги в якості подарунка, служить спонукою придбати або скористатися виключно Вашим товаром або послугою. Іншими словами «закон взаємодії».

Рекомендую до прочитання: Система контекстної реклами Google AdSense

Ключ успіху безоплатної роздачі товарів чи послуг полягає в тому, щоб встановити ціну потенційного клієнта. Дана цифра є сумою грошей, яку після витратить на Ваші товари (послуги) клієнт, а також прибуток від покупок його рефералів (ті, кому він про це розповість).
Найкращим варіантом подарунка є предмети, які мають цінність для споживача, якому він призначений, і одночасно низькою собівартістю для Вас.
Вибираючи подарунок, слід врахувати наступне. Якщо споживачу він здасться дуже дорогим, для того щоб бути реальним – це його насторожить, і відповідно, вплине на Вашу репутацію. Тому слід триматися золотої середини: недорогий, але потрібний подарунок.

У наступній частині розглянемо такі теми, як:

“Вплив на покупця в рекламному бізнесі” та “Шрифтовий атракція та реклама”