Рерайтинг текстів – матчастину

690

Всім привіт! Останнім часом дуже часто став спілкуватися з копірайтерами з-за появи двох нових сайтів на обслуговуванні, там їх наповнювати треба не по дитячому. І саме тому пропоную сьогодні поговорити про рерайтинге текстів. Але для початку, щоб оцінити масштаб трагедії», наведу кілька цитат з форумів (в даному випадку — з форуму однією з найстаріших бірж контенту в Рунеті textsale.ru):

«…написавши енну кількість статей задалася питанням — а в чому різниця?
На замовлення робила рерайт — тобто просто береш статтю і пишеш її по-своєму. Статті проходили перевірку — позитивно.
Копірайт — по ідеї унікальна стаття, але не всі думки йдуть з голови. Багато інформації береться ще звідкись. Виходить теж частково рерайт. Так в чому різниця?
Чи можу я назвати статтю, яку написала на підставі інформацією з іншого джерела, але розбавивши своїми думками копірайтом? Або це рерайт? А як це може вплинути на те, наскільки охоче її куплять?»

***

Довго думав над тим, чим же все-таки відрізняється копірайт від рерайта і прийшов до висновку, що скрізь береться вже готовий матеріал і переінакшується, проходячи авторську обробку. По суті, навіть рерайт вважається унікальним контентом, вірно? Ось сиджу і думаю, чи все таки різниця?

***

« — Навіть невелика зміна сенсу — це вже копірайт! Рерайт повинен бути ідентичний оригіналу за змістом, інакше — тільки копірайт.

— Не зрозумію. Як можна зіпсувати сенс оригіналу? Відвести вбік від основної теми, але навряд чи замовника таке влаштує. Хоча, дуже часто замовник не проти того, щоб до рерайту додавалися думки автора!
Навіть, якщо брати в приклад рерайта виклад, то все одно виходить авторський текст, унікальний контент. А якщо туди ще й свої перли вставити — взагалі творіння буде. Приходимо до логічного висновку, що рерайт — все одно, що заміна вихідних слів синонімами + реструктуризація тескту і пропозицій. Грубо кажучи, замінюємо все, що піддається синонімами, перетасовуємо звороти в реченнях і абзаци місцями. Вуаля! Тупо машинна робота. Такі програми пишуть на 2му курсі прикладної математики. Все інше — копірайт.»

***

«— Ну як можна не побачити різниці??? Одна з форумчанок як дуже влучно дала характеристику рерайта: «Викрав, перефарбував, продав». А копірайт — це з глибини душі, це виклад ВАШОГО бачення теми і ставлення до неї з урахуванням вашого особистого обсягу інформації і вашого особистого думки! За аналогією з шкільними уроками: бачите різницю між твором і викладенням?— Добре, я недавно писала статті про авто, це був копірайт. От скажіть, сильно про підвіску і трансмісію з глибини душі напишеш? Так виходячи з Ваших тверджень це рерайт виходить. Не згодна. Я писала від себе. Але не на всі теми з глибини душі пишеться, розумієте, це не вірші і не оповідання.»

***

Рекомендую до прочитання: Як написати статтю

Жесть, чи не правда? І це все було в далекому 2008 році, але ці дебати не втратили своєї актуальності і сьогодні. Із завидною регулярністю копірайтери-новачки задаються одними і тими ж питаннями: що таке рерайтінг, ніж рерайтинг текстів відрізняється від копірайтингу, чи існують якісь правила рерайтингу і як навчитися рерайтингу. Про це і поговоримо.

Що таке рерайтинг?

Думаю, багато копірайтери-новачки ще не забули, що таке виклад ;) Так от рерайтинг – це, грубо кажучи, виклад, тобто переказ тексту своїми словами, але із збереженням його сенсу. В результаті повинен вийти текст, унікальний для пошукових систем.

Люди чесні і справедливі поспішать додати, обурюючись, що рерайтинг – це «законне» порушення авторських прав. Мовляв, текст після рерайтингу унікальний для пошукових систем і, публікуючи його, не треба ставити посилання на першоджерело. Але про це ми поговоримо наступного разу, зачепивши тему етичності рерайтингу. Поки ж розберемося з тим, кому і для яких цілей потрібен рерайтінг статей.

Кому і для чого потрібен рерайтінг

Рерайтинг – відносно недорогий і найбільш простий спосіб отримання унікального контенту, чим і користуються власники інтернет-ресурсів, наприклад, новинних сайтів, інтернет-магазинів (зазвичай рерайтингу піддаються опису товарів, їх технічні характеристики).

Віддають перевагу рерайтингу і в тих випадках, коли:

  • потрібно розмістити кілька статей однакової тематики на різних ресурсах (у рамках стратегії просування статтями, наприклад);
  • необхідно переробити сухий технічний текст інструкції до якого-небудь устаткування і т. д.;
  • джерело (зазвичай новинний) забороняє копіювання, або потрібно переписати новину під формат того сайту, на якому планується її розміщення (в даному випадку, втім, хорошим тоном вважається вказати та джерело).

Кому нужен рерайтинг

Як навчитися рерайтингу. Правила рерайтингу

Навчитися рерайтингу просто: досить згадати, як ви писали в школі викладу :) Критерії, спираючись на які і слід робити переказ, давно вже сформульовані. Отрерайтив їх :) , можна вивести наступні правила рерайтингу:

  • у новому тексті повинно бути відображено зміст вихідного. При цьому потрібно «відокремити зерна від плевел» — виокремити найважливіше і відкинути непотрібне («воду»);
  • не допускаються граматичні, логічні та фактичні помилки, а от порушення абзацного членування тексту припустимо (хоча у викладі — немає);
  • жодних домислів і вигадок, тобто «відсебеньок», а також коментарів, вашого особистого думки і приписки фактів, яких немає у вихідному тексті;
  • цитати і пряму мову краще оформити у вигляді непрямої мови.

Рекомендую до прочитання: Що таке рерайт тексту і як його зробити

Новий текст може відрізнятися і структурою, і порядком викладу фактів. Він може бути коротше або довше, але сенс оригіналу в ньому повинен бути збережений.

Таким чином, суть рерайтингу полягає в тому, щоб змінити вихідний текст, не спотворюючи його сенсу.

Попередня статтяДублікати сторінок
Наступна статтяЯк додати сайт в Google Webmaster Tools