Всім привіт! У вересні в протягом пари тижнів щодня ходив на курси для веб-розробників, підвищував так сказати свою кваліфікацію. І от коли вже десь на другому тижні в середу почалися розмови про просування, мої очі загорілися, вуха хто навострився. Нової інформації, втім, і там було небагато, але ось одна тема мене дуже зачепила.
Микроразметка – основа семантичного просування сайту
Пошукові системи стають все розумніші (віддамо їм належне), але в той же час починають пред’являти більш високі вимоги до сайтів. Саме одним з цих вимог (а точніше рекомендацією) і є микроразметка сайту.
Семантична розмітка дозволяє задавати не тільки зовнішній вигляд і структуру документа, з цим і раніше чудово справлялися CSS і HTML, але й – не повірите! – семантику, тобто смислове значення.
Ну ось, наприклад, візьмемо рецепт всім відомого плову:
Рецепт плову 🙂
- кріп
- котяча попа
- картопля (25 шт.)
- шкідливі комахи (17 шт)
- вода (10 л)
- інші інгредієнти
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
|
Таким ось чином це виглядає в HTML-коді. І пошуковому роботові в принципі байдуже, що це таке. Список – він і в Африці список. А людина відразу зрозуміє – це рецепт (так, шизоидный, але все ж рецепт). Ось це і є смислове значення цього списку – “кулінарний рецепт“.
Рекомендую до прочитання: Біржі посилань: чи варто від них відмовлятися?
Погодьтеся, шановний читачу, було б дуже добре, якби і пошукові системи могли б розуміти семантичні значення того чи іншого елемента HTML-сторінки. І от як раз завдяки семантичної розмітки, вони й навчилися це робити.
Коли з’явилася микроразметка та її сучасний стандарт
Розумні люди ще в 2011 році прийшли до висновку, що потрібно створити єдиний стандарт для семантичної розмітки веб-сторінок і дотримуватися його. Хоча вже і до цього існували різного роду мікророзмітки, але все це було, як кажуть, розбрід і хитання. А вже про те, коли люди задумалися про ідеї навчити пошукових ботів семантиці – про те історія і зовсім замовчує.
Головне, що на сьогоднішній день існує стандарт семантичної розмітки і звичайно кожен бажаючий може з ним ознайомитися тут, а для російськомовних читачів – ось тут (російська версія переведена не повністю). Втім, поки не поспішайте кидатися на посилання. Нам залишилося торкнутися ще один дуже цікавий і важливий питання.
Кому і навіщо потрібна семантична розмітка сайту
А чи варто взагалі морочитися з ще однією розміткою? Тут в HTML-то багато плутаються, в результаті чого маємо ось такі шедеври. Особисто я все ж дуже рекомендую заморочити вже хоча б для того, що вигідна ця розмітка абсолютно всім.
Пошуковим системам. Вони починають осмислювати, який зміст автор сайту вкладає у всі ці заголовки, списки, параграфи, блоки цитування та аналізує не лише ключові слова і їх синоніми, але й зміст. Крім того, пошукові системи вважають, що сторінка з микроразметкой більш релевантна, оскільки робот більш детально може її обробити. До того ж, раз автор заморочился з усім цим, значить, напевно, про щось потрібне пише.
Рекомендую до прочитання: Інструкція з підняття Тіц (частина 2)
Блогерам. Раз пошукові системи вважають, що сторінки зі смисловими мітками для роботів більш цінні, то і веб-майстер, прописавши ці теги отримує свій профіт у вигляді підняття сторінок у видачі, а як результат – збільшення відвідуваності, коментування, цитування, пузомерок і всіх інших приємностей.
Відвідувачам. На даний момент семантична розмітка – ще рідкісне явище навіть у буржуйнете, у нас з цим не заморочується практично ніхто. І це незважаючи на те, що Schema.org була прийнята як стандарт ще у 2011 році. Це я до того, що автор, заморочившийся з даної розміткою, швидше за все веде СДЛ-блог. У ГС-еров як правило немає ні знань, ні бажання, щоб з усім цим розібратися. А раз СДЛ, значить, і матеріали будуть корисні заглянувшему туди користувачеві.
Крім того, рано чи пізно микроразметка все одно накриє всіх. А погодьтеся, бути в перших рядах – набагато приємніше.
Хотів сюди ще запхати і приклади такої розмітки, і як її робити самостійно, але текст і так занадто вже великою виходить і не кожен подужає стільки буков прочитати. Тому дані смакоту ми, шановний мій читачу, відкладемо на пізніше (запевняю, ненадовго). Ну а для самих нетерплячих посилання я вже дав вище, це буде навіть цікавіше і приємніше, якщо розберетеся самостійно.