Внутрішня SEO оптимізація сторінки

139

Внутренняя SEO оптимизация страницы

Всім привіт! Дуже часто мене запитують про те, як правильно розташовувати ключові слова на сторінках сайту, в яких місцях і в яких кількостях. Певної формули для цього не існує, але є маса рекомендацій від пошукових систем. На рекомендаціях з оптимізації сторінок сайту від Google я і хочу сьогодні зупинитися. Як відомо, внутрішня SEO оптимізація сторінки після впровадження оновлених алгоритмів видачі пошукових систем надзвичайно ускладнилася. Але, навіть не знаючи тонкощів «мислення» роботів, можна робити оптимізовані сторінки, шаблонизируя їх за типом масштабних порталів начебто Wikipedia або Amazon.

1. Ключові слова та зв’язки між ними

Компанія Google першою в світі переорієнтувала пошукових ботів на семантичний пошук. У 2012 році були зроблені перші спроби відійти від класичного зчитування/пошуку рядків запиту в тексті сторінки і почати аналізувати слова і фрази, введені кінцевим користувачем. Інакше кажучи, логіку машини максимально наблизили до людської логіки, боти стали орієнтуватися у контенті сторінки в цілому, не виділяючи виключно запити.

Працює це наступним чином. Релевантність визначається не за кількістю ключів в тексті, а по всьому тексту в цілому. Крім пошуку певного ключового слова/фрази в тексті, боти аналізують і навколишні слова, уточнюючі пошуковий запит, відстежують логіку тексту, його форматування.

Якісний і высокоранжируемый контент сьогодні повинен обов’язково містити:

  • основні ключові слова;
  • супутні (пов’язані) ключові слова, що конкретизують або розширюють зміст основних ключів;
  • синоніми, скорочення, схожі за змістом слова і фрази;
  • другорядні (вторинні) ключі, що відносяться до супутніх словами і фразами;
  • сукупність відносин між фігурують у тексті об’єктами, суб’єктами, описами.

Ключевые слова и связи между ними

Найскладніше визначити правильний ключ. Від хорошого ключа зробити вищеописане древо зв’язків досить просто. В якості прикладу візьмемо слово «Білий дім», «народжуються» ключі «Президент», «Путін», «Уряд», які уточнять контент і зроблять сторінку більш релевантною в очах пошукових машин.

Рекомендую до прочитання: Оптимізація сайту під соціальні мережі.

2. Розташування ключів в блоках контенту, порядок

Припустимо, ключі на сторінці робот знайшов, тепер йому потрібно їх обробити і оцінити їх вагу. Для цього він визначає, в яких блоках сторінки, а також в якому порядку та з якою частотою кейворды розташовані.

Пошуковий бот, при виборі головних і другорядних ключів, звертає увагу на наступні моменти:

  • позицію – більшу вагу має текст заголовків, підзаголовків;
  • частоту – визначається вона за методом TF-IDF, який дозволяє розрахувати скільки разів фраза або слово зустрічається в тексті, у тому числі в розбавлених і непрямих формах;
  • відстань між ключами потрібно тримати дистанцію, інакше виявивши поруч однотипні фрази, пошукова машина не визнає «людяність» тексту, що позначиться на позиції сторінки в пошуку.

На практиці добре оптимізований текст розбитий на блоки. Кожен блок рівномірно «забитий» основним кейвордом та уточнюючими його супутніми ключовими словами і фразами. За блоки в залежності від обсягу тексту можуть прийматися абзаци або параграфи, відокремлений заголовків другого рівня (h2).

Расположение ключевых фраз, частота и расстояние между ними

Приклад розподілу ключів – цей текст. За загальне поняття взято Основне ключове слово сторінки, уточнене підпунктами, в свою чергу, розкритими супутніми ключами згідно з визначеннями в підзаголовках.

3. Посилання та їх роль в оптимізації сторінки

Про те, що закупівля посилань і перелінковка між сайтами не позначається на релевантності, твердять вже не перший рік всі, окрім представників пошукових систем. Співробітники Google і «Яндекс» відкрито визнають, що внутрішні і зовнішні посилання хоч і не основний, але досить важливий критерій для визначення релевантності сторінки.

Ссылки и их роль в оптимизации страницы

Раз матеріал присвячений внутрішньої оптимізації, то зупинятися на вазі покупних посилань немає сенсу, але вони працюють, це треба запам’ятати. Безпосередньо у файлах Google, описують рекомендації щодо поліпшення якості пошуку, відзначається важливість блоків для внутрішньої тематичної перелінковки. Та й про те, що засилати на інші сайти зі сторінки дуже корисно там теж є згадка.

Рекомендую до прочитання: Внутрішня перелінковка сторінок сайту

Кілька років тому сайт популярного видання The New York Times «ризикнув» посилатися на джерела відкритими посиланнями. Результатом став приріст трафіку на сам The New York Times.

4. Об’єктно-орієнтований контент. Семантична розмітка

Орієнтація роботи пошукових роботів на об’єктне розподіл інформації і лежить в основі їх розуміння «людяності» текстів. Причому додатково визначати для ботів об’єкти не доводиться, вони самі легко з цим справляються. Також і з відносинами, зв’язками і характеристиками.

Очима робота:

Олександр Войтинський (об’єкт, людина), який зняв картину «Привид» (об’єкт), відповідно він режисер картини (посада).

Объекты и семантическая разметка

Зрозуміти-то машина здатна без розмітки, але красивий і привабливий сніппет зібрати пошукова система в змозі тільки зі сторінок з розміткою Shema або будь-який інший микроразметкой даних. До ранжування застосування або ігнорування мікророзмітки не має прямого відношення. Але на позицію у видачі впливає поведінковий фактор, який, у свою чергу, залежить від зручності користування сторінкою. Тому виділення адрес, характеристик товарів, контактних даних через Shema – обов’язковий пункт у роботі з внутрішньої оптимізації ресурсу.

5. Правила організації контенту. Структура

Хороший контент логічний, послідовний, легко сприймається і докладно розкриває суть питання, поставленого в заголовку сторінки. Простіше всього збирати сторінку за принципом дипломної роботи:

  • Точний заголовок;
  • Введення, відбиває суть матеріалу;
  • Основна частина, розбита на тематичні блоки;
  • Практична частина, до такої відносяться мультимедійні вставки, програмні функції тощо;
  • Перелік джерел, а саме посилання і згадки.

Щоб всі ті ж поведінкові фактори трималися на хорошому рівні, потрібно дбати не тільки про відповідність сторінки перерахованим вище стандартам, але і про її інформативності та сприйнятті. Суха академічна стаття буде триматися в топі пошукової видачі до тих пір, поки конкуренти не «задавлять» її зростанням поведінкових факторів, які базуються на цікавій подачі того ж матеріалу.

Рекомендую до прочитання: Як стати ідеальним клієнтом SEO

Пример SEO оптимизированной страницы

Корисні інструменти оптимізатора (потрібне знання англійської)

1. Alchemy API – допомагає зрозуміти, як пошукова система бачить сторінку. Розкриває виділяються програмно об’єкти і концепції, дає дані про посилання.

2. SEO Review Tools – сервіс, що дозволяє підбирати супутні і другорядні ключові слова, а також синоніми.

3. LSIKeywords.com – система латентно-семантичного індексування. Система аналізує «згодовані» сторінки по ключам всіх рівнів і словами, пов’язаним з кейвордами в контексті єдиної тематики.

4. Google Trends – зручний інструмент від Google, який допомагає «новостникам» ловити хвилю трендів, а оптимізаторам – збирати супутні ключі. Можливий імпорт ключів у файл.