Як створити сайт


По дизайну написано тисячі статей і записано стільки ж вебінарів, але початківців фахівців турбує один і той же резонне питання: «Так що ж мені конкретно робити?!”. У цьому матеріалі я на реальному прикладі поетапно покажу, які дії потрібно робити для створення дизайн-проекту, націленого на вирішення завдань бізнесу. Рекомендуємо https://turboseo.net.ua/uslugi.htm

В даний момент я займаюся розвитком стартапу у сфері логістики і зовсім недавно моїм основним завданням (крім тестування щотижневих релізів) було створення корпоративного сайту. Щоб далеко не йти від теми, я виберу транспортну сферу, а точніше – сайт сервісу на замовлення таксі преміум класу.

Дизайн-процес

Варіацій можливих дизайн-процесів в інтернеті багато, тому я зупинюся на класичному варіанті, який використовую сам:

Занурення в завдання
Дослідження
Продумування сценаріїв
Створення фреймворку
Пошук візуального стилю
Дизайн макетів

Перш ніж приступити, хочу відзначити, що дизайн-процес – це не сувора послідовність дій. Цілком можливо, що вам кілька разів доведеться повертатися на попередні етапи, а, може, деякі етапи і зовсім перемішуються один з одним.

Орієнтуйтеся на описаний процес, але не будьте його заручником.

1) занурення в завдання або на чому заробляє бізнес

Перше, що потрібно зробити – це розібратися яким чином бізнес клієнта заробляє гроші. Таксі заробляє на комісії з кожного перевезення, тому дизайн повинен вести користувача до створення замовлення.

Мені відразу ж прийшла ідея повісити на перший екран сайту форму замовлення таксі. Завдяки цьому, сайт буде не тільки інформаційним порталом, але і повноцінним сервісом.

Як бачите, намагаючись розібратися в бізнесі замовника, в голову будуть приходити ідеї. Відразу ж фіксуйте їх, інакше забудете. При продумуванні структури сайту, вони вам сильно знадобляться. У поточному проекті ми використовуємо Confluence. Для невеликих проектів я б вибрав Apple Notes або щось подібне.

Але, постійте-но. Чи Часто ми замовляємо таксі з сайту? Можливо, нам потрібно акцентувати увагу не на онлайн-замовленні таксі, а на скачуванні програми? Хм, хороше запитання. Давайте занесемо наші ідеї в замітки і продовжимо вивчати бізнес.

Кращий спосіб розібратися в бізнесі – це звернутися до замовника. Крім того, що ви заощадите багато часу, вам вдасться залучити клієнта в процес роботи, показавши, що підсумковий результат – це не результат миттєвого натхнення, а комбінації правильно підібраного візуального стилю та бізнес–логіки.

Підсумок етапу:

Ви повинні чітко розуміти, яким чином бізнес замовника заробляє і до якого ключового дії ви повинні привести користувача. У нашому випадку завдання – переконати відвідувача сайту завантажити додаток.

2) Дослідження та аналіз конкурентів

Цей етап найпростіше почати з вивчення конкурентів, а після підключити до нього схожі з механіки сервіси.

Давайте подумаємо, яка механіка замовлення таксі. По-перше, у нас є людина, яка хоче переміститися з одного місця в інше. По-друге, у нас є водій, який готовий виконати це завдання. Які сервіси працюють за схожою логікою?

Мені приходить в голову AirBnB, де одна людина хоче орендувати житло, а інший готовий його здати. Або фрілансерські ресурси, наприклад, UpWork, де замовнику потрібно виконати будь-яку роботу, для чого йому потрібен Виконавець.

Ну і звичайно, потрібно подивитися сайти прямих конкурентів: Gett, Яндекс.Таксі, Сітімобіл, InDriver, і звичайно ж Wheely.

Переглядаючи ці сайти, намагайтеся відзначати схожі і різні деталі. Наприклад, Wheely пропонує з ходу завантажити додаток, відправивши на номер телефону смс, а Яндекс.Таксі пропонує прямо з сайту зробити замовлення.

Є ще одна деталь з якою я стикаюся вже на другому проекті поспіль. Як ми говорили, у нас є два типи користувачів – пасажир і водій. Для обох ролей потрібна окрема сторінка, так як їх залучення буде йти по різних каналах. Кому ж в цьому випадку віддати головну сторінку? Або може варто зробити одну розводячу?

Проаналізувавши популярні сервіси, я помітив одну деталь. Майже всі компанії зі схожою механікою, віддають головну сторінку під тих користувачів, які платять гроші.

Тобто, у AirBnB головна віддана під мандрівників, а сторінка власників житла захована в меню (гроші сервісу платять постояльці). Qlean, Wheely, UpWork і багато інші сервіси використовують ту ж стратегію, тому, і в нашому проекті я б зупинився на ній. Тобто, головну сторінку віддав би під пасажирів (які платять сервісу), а в меню додав сторінку «стати водієм».

На цьому етапі я б почав вивчати, які сутності використовують сайти конкурентів, щоб в кінці дослідження вибрати кращу структуру, яка підходить під ваш тип бізнесу. Ось сутності з сайту Wheely: скачування програми, про водіїв, про автомобілі, страховка, скачування програми, відгуки.

Проаналізувавши таким чином кілька сайтів, ви почнете краще розбиратися в сфері замовника і підбирати сутності, які підходять вашому проекту.

Наприклад, розповідь про нові машини більше підходить преміального сегменту, тоді як сервісів, що пропонують економ-клас, краще про якість автомобілів промовчати, зробивши акцент на вигідною ціною. В таксі бізнес-класу ціна не настільки важлива, тому її відкрито показувати не варто. Уявіть, як буде дивно виглядати перевага «вигідна ціна», коли твій сервіс використовують мільйонери.