Привіт всім! З недавніх пір у мене з’явилося стійке бажання класифікувати клієнтів, що звертаються до мене за SEO консультаціями та просуванням сайтів. Можу собі таке дозволити, оскільки займаюся цим напрямком вже понад 5 років, ну і плюс до цього ще й займаюся створенням сайтів. Про як я себе пропіарив, аж самому гидко
Тип клієнта – “Нормальний пацан”
Тип клієнта – “Дружбан”
- я ж довіряю “Петі”, тому і тобі довіряю, як братові
- Петя сказав, що ти профі, я йому вірю
- зараз у мене з грошима не дуже, але “Петя сказав, що ти класний хлопець і можеш зробити добре і не дорого
- “Петя” – наш спільний друг, значить і ми з тобою друзі, зроби по дружбі, а я потім віддам гроші (Один залишається іншому поки він платить, коли він перестав платити він – боржник!)
- ну і т. п. фигатень, на яку взагалі можна забити.
Рекомендую до прочитання: Куди котиться інтернет і SEO?
З такими клієнтами треба відразу розставляти всі крапки над “i”. Це бізнес, а в бізнесі, як ви знаєте, друзів немає. Тому настійно рекомендую все “панібратські” відносини відставити, ні до чого хорошого вони не призведуть. З приводу “попити пивка”, краще всього запропонувати зробити це після 100% передоплати і виконання роботи, в такому випадку ви позбавите себе від спілкування з цим типом (він знайде купу “відмазок”, щоб не йти з вами). Обов’язково треба пояснити, з наукової точки зору, як правильно все робити і скільки це коштує. Буде краще, якщо ви в процесі спілкування закріпіть це, шляхом повторення. Роботу рекомендую розділити на дві частини. У першій, найбільш невинною, робите йому сайт під ключ і віддаєте всі паролі. Далі, якщо він дозрів і виявився порядною, то продовжуєте роботу і просуваєте сайт. Але в більшості своїй, в процесі створення вами сайту, клієнт почне шукати, де просунути дешевше (я маю на увазі весь обсяг робіт по просуванню сайту), обов’язково знайде кого-небудь, хто це зробить набагато дешевше і з вас звалиться “камінь з плечей”. У підсумку, ті не зроблять, тому, що за дешево ніхто не зробить. І доведеться задовольнятися контекстною рекламою або повернутися до вас, але вже на ваших умовах та суто ділових стосунках.
Тип клієнта – “Блондинка”
Насправді, таких у нашій роботі більшість. З одного боку це добре, мінімум відповідальності, більш менш стабільний дохід протягом часу, поки на цьому підприємстві працює “блондинка”. Але з іншого боку, після відходу цього типу клієнта, зазвичай, співпраця припиняється. Виходячи з цього можна спробувати хоч раз поспілкуватися безпосередньо з “господарем”, хоча б на перших порах, коли обговорюєте подальшу співпрацю. Це безсумнівно збільшить тривалість вашої роботи з цим підприємством.
Рекомендую до прочитання: Характеристики сучасного блогера
Тип клієнта – “Розумний”
- Типу, у нас є сайт, ми просуваємо його по 100500 позиціях, але мабуть щось робимо не так, тому що немає “вихлопу” не могли б ви підказати (купа питань)….
- Або так – наш сайт просувала SEO компанія, але результат нас не задовольняє, тому звернулися до вас за допомогою. Нас цікавить наступні моменти (купа питань)….
Таким зазвичай відразу пишу, що мої послуги не безкоштовні, а так, як я себе дуже люблю, то й не дешеві. Природно не так нахабно, але цей сенс. Після такого роду відповіді зазвичай листування закінчується. Але є і продовження. Запитують про ціну. А потім, що мене дуже “висаджує на коня”, починається наступне:
- надсилайте ваше резюме
- покажіть 5-10 ваших останніх проектів
- які ви даєте гарантії
- який порядок оплати і т. п.
Може я в чомусь і не правий, але на мій погляд, якщо ви прийшли до людини за допомогою, то потрібно пам’ятати про те, що вам ніхто нічого не винен. Не правильно в “чужому домі” встановлювати свої порядки. Зразкові відповіді на такі питання:
- Про яке резюме ви говорите? Я не планую влаштуватися на роботу. Ви прийшли до мене за допомогою, я вам нічого не винен…
- Якщо я хочу похвалитися своїми роботами, то у мене обов’язково буде на блозі такий розділ на самому видному місці. Але я більше, ніж впевнений, що не всі мої клієнти будуть раді, що я використовую їх сайти в якості “реклами”…
- Щодо гарантій, як я вже писав вище, ви прийшли до мене… За гарантіями на великі контори милості просимо, але там зовсім інші гроші
- З цього треба було починати розмову, ні що так не зближує покупця і продавця, як 100% передоплата.
Рекомендую до прочитання: SEO приколи – спілкування з клієнтами
Ще, до розумного типу клієнтів відносяться люди, які з перших хвилин спілкування з вами оперують SEO термінологією, розповідають вам, як вони виробляли внутрішню оптимізацію сайту, надають запити, по яких просувається сайт з їх поточними позиціями. Далі розповідають про те, що у них запущений проект в який-небудь посилальної біржі з накруткою ПФ. Після всього цього викладу ви, в кінець офигевший, запитаєте, а навіщо вам я? На що вам резонно дадуть відповідь, що купа інших проектів, катастрофічна нестача часу і потрібно “відповідальний товариш” який покладе на себе частину його проблем, причому за мізерну оплату, оскільки вже все зроблено до вас і з гарантією не оплати вашої роботи, якщо щось піде не так. Коротше, таких треба зі старту загортати. З ними, як кажуть, каші не звариш.
Тип клієнта – “Хитрий”
Тип клієнта – “Бізнес леді”
Ну, ось, як-то так. З ким і як працювати – вирішувати тільки вам. Дуже сподіваюся, що мої спостереження придадуться, та й не тільки, SEO оптимізаторів. Напевно у когось є свої спостереження, пропоную ділитися ними в коментарях.