Чек-лист по створенню інтернет-магазину

137

Всім привіт! Створення сайту річ дуже індивідуальна, тому в цій статті я перерахую головні пункти, відштовхуючись від яких зможете скласти максимально докладний ТЗ для розробника.

1. За умови, що у потенційного клієнта сама середня швидкість інтернет-з’єднання, ваш сайт повинен завантажуватися менш ніж за 5 секунд. Є різні плагіни та розширення для вимірювання швидкості завантаження сайтів. Серед них можна виділити розширення Yslow для браузера Firefox, яке є частиною доповнення Firebug. Крім цього, існує безліч сервісів, що полегшують життя вебмайстрам. З усього різноманіття я б виділив наступні:

  • Google Insights PageSpeed
  • Pingdom Tools
  • SiteSpeed.me

Як ви розумієте, це далеко не всі сервіси, якими можна користуватися. При бажанні можете пошукати в інтернеті, але зазначених вище сервісів цілком достатньо.

2. Контакти повинні бути так розташовані на сайті, щоб клієнт/покупець міг легко зв’язатися з вами. В ідеалі розділ «контакти» повинен бути на кожній сторінці сайту. Я не рідко розміщую контактну інформацію в футері сайту і размечаю її микроразметкой. Приклад можна подивитися клацнувши по картинці знизу:

Пример разметки контактов в футере

Приклад розмітки контактів у футері сайту

3. Користувачеві повинні приходити листи на його електронну пошту кожен раз, коли вона робить яку-небудь дію. Дія залежить від напряму сайту, це може бути передплата, купівля або реєстрація. Тому, обов’язково протестуйте act форми зворотного зв’язку і кошика. Щоб замовлення та обігу приходили на ваш поштовий ящик, а при заповненні форми, клієнту приходило повідомлення, що про нього знають і пам’ятають ;) .

4. Клієнт повинен мати можливість оформляти замовлення без реєстрації на сайті.

5. В інтернет-магазині повинні бути фотографії та максимально детальний опис всіх товарів. Більше подробиць — більше бажання придбати.

Рекомендую до прочитання: Основи HTML для початківців

6. На сайті повинен бути розділ пошуку, якщо магазин дуже великий. Якщо товарів мало, то можна обійтися хорошою навігацією по сайту.

7. Товари повинні бути поділені на групи в залежності від свого призначення.

Товары в каталоге интернет-магазина

Поділ товарів за групами

8. Інформація про товар повинна бути структурована і знаходитися на видному місці.

Карточка товара

Картка товару в каталозі інтернет-магазину

9. Ніколи не приховуйте інформацію про додаткову оплату, наприклад, про оплату доставки або податки. Покупець повинен знати все і відразу бачити остаточну ціну.

10. Намагайтеся не використовувати занадто дрібних шрифтів на сайті, магазин повинен бути розрахований на людей зі слабким зором.

11. Зробіть так, щоб сайт правильно завантажувався в будь-якому браузері і дозволі.

12. Текст і фон повинні бути такого кольору, щоб не було труднощів при читанні. Краще всього нічого не вигадувати, а взяти класику — чорний текст на білому тлі, ну або навпаки.

13. Обов’язково має бути передбачене резервне копіювання інформації! З паролем також варто попрацювати. Чим важче — тим безпечніше.

14. Не потрібно продавати в магазині речі різних тематик. Якщо у вас є така ідея, то краще зробити мережу з інтернет-магазинів. Наприклад, мережа магазинів «Для чоловіків», в якій буде 3 інтернет-магазину — магазин електроніки, магазин автозапчастин і магазин риболовних приладдя.

15. Флеш можна використовувати тільки для реклами та промо-сайтів. В інтернет-магазині флеш буде тільки заважати.

16. Якщо при заповненні форми для реєстрації на сайті клієнт/покупець випадково щось не ввів, то після перезавантаження, покупець повинен перевірити введені дані. Це дуже незручно, коли доводиться заново вводити всю інформацію з-за того, що не ввів щось одне.

Рекомендую до прочитання: Як встановити Google Analytics

17. Сторінка помилки «HTTP#404» повинна містити інформацію про те, чому ця помилка з’явилася.

Пример страницы 404 ошибки

Приклад сторінки помилки 404

18. У вас має бути кілька способів підтримки зв’язку з клієнтами. Добре, якщо у вас є якийсь корпоративний блог. Можна також створити свою групу Вконтакті та/або аккаунт в Твіттері. Дозвольте клієнтові відчути, що він не просто один з покупців, а частина великої і дружної сім’ї. У самому кращому випадку у вас повинна бути база з телефонних номерів і e-mail адрес ваших клієнтів. Якщо у вас буде безліч способів підтримки зв’язку на будь-який смак, то клієнти, які звернулися до вас один раз, з великою часткою ймовірності стануть вашими постійними клієнтами.

19. В магазині повинна бути можливість придбати товар з найбільшою вигодою, так як це спонукає до купівлі. Ви можете запропонувати покупцеві придбати відразу кілька товарів, які зазвичай використовуються разом. Наприклад, комп’ютерна миша і килимок для неї. Ще можна запропонувати придбати за низькою ціною який-небудь товар, який не дуже добре продається. Можна знову розібрати на прикладі. Припустимо, у вас магазин побутової електроніки. Ви можете зробити знижку 30% на який-небудь ноутбук, а через тиждень прибрати знижку на ноутбук і зробити, наприклад, на плазмовий телевізор. Тоді ви зможете збувати за щотижневої знижку ті товари, які погано йдуть без неї. Також можна робити невеликі знижки за покупку відразу декількох товарів.

20. На сайті повинна бути підтримка для покупців. В ідеалі повинен бути оператор, весь час знаходиться онлайн. Досвідчені покупці воліють відкривати в різних вкладках відразу кілька магазинів, і тоді вирішальну роль буде грати ввічливість і компетентність оператора.

Рекомендую до прочитання: Просування інтернет магазину

21. Ну і останній пункт. Щоб зробити з випадкового покупця вашого постійного клієнта, можна робити постійні знижки для тих, хто вже щось у вас купував. Тоді у них буде більше бажання повернутися.

TEXT.RU - 100.00%