Call of duty: vanguard — як осучаснити старе. Враження від бета-версії

7

Грали на playstation 5

Коли стало відомо, що call of duty знову повертається в епоху другої світової війни, навіть серед фанатів серії ентузіазму було не так багато. Начебто це вже давно пройдений етап, що нового можна запропонувати в цьому антуражі? а головне-зброєю адже напевно буде не так весело користуватися, як в останніх іграх серії. Однак бета-версія call of duty: vanguard розвіяла деякі сумніви — в плані ігрового процесу вона далеко не так нудна, як могло здатися.

# швидкі і тендітні

Хоча зброя тут дійсно таке ж, яке використовувалося на війні, стріляти з нього значно зручніше, ніж в call of duty: wwii. Будь то гвинтівка stg 44, пістолет-кулемет m1928 або ручний кулемет mg 42 — немає відчуття, що використовуєш допотопне мотлох, яке ось-ось заклинить. Так, темп стрільби трохи нижче звичного по серії, а любителям снайперських гвинтівок буде важко звикнути до перезарядки, але динаміка при цьому не сильно просідає на тлі modern warfare або black ops cold war.

Там снайпери, туди ми не підемо

Перш за все новинку від останньої cold war відрізняє ttk (time to kill, час на вбивство) — якщо там воно було досить високим за мірками call of duty, то тут помітно менше. На догоду військовому реалізму (наскільки це поняття взагалі може бути застосовано до call of duty) розробники зробили солдатів дуже вразливими — вмирають всі від пари влучень. Ставлення до цього залежить від особистих переваг — якщо в modern warfare вам швидкість подобалася, то і тут буде комфортно, інші ж можуть продовжувати проводити час в cold war.

Тому динаміка боїв помітно зросла, а періодично матчі перетворюються на хаос. Карти трохи завеликі для деяких режимів, але все одно на них може творитися формений бардак з вибухають гранатами, свистячими кулями, моментальними смертями і стрімкими відродженнями.

У cold war все це було б не так швидко

В цьому плані особливо прекрасна карта hotel royal — там перестрілки відбуваються як на даху готелю в парижі, так і на його верхньому поверсі, і всюди або невеликі кімнати, або коридори, де постійно щось відбувається. До кінця матчу весь інтер’єр розноситься в тріски через велику кількість вибухів — мої найвеселіші перестрілки за кілька днів «бети» пройшли саме в цій локації. Спочатку там все було ще абсурдніше через криві точок відродження (при мені гравець стояв на одному і тому ж місці і по черзі вбивав всіх відроджуються ворогів), але їх вже встигли полагодити.

⇡# всім догодили

У» беті ” карт небагато, але цікаво, що розробники підібрали локації для абсолютно різних типів гравців. Та ж hotel royal ідеальна для любителів ближнього бою — з дробовиком там можна довго виживати. Радянська карта red star (засніжена, звичайно ж) пропонує велику відкриту площу, оточену кількома багатоповерховими будівлями – для любителів вертикальності. Дощові джунглі в gavutu нагадують класичні карти call of duty з трьома лініями атаки — на центральній розгораються спекотні снайперські дуелі.

Гра ” вгадай по погоді, що це за країна»

Всі локації більш-менш добре підходять для всіх режимів — і для класичного командного бою, і для «вбивство підтверджено», і для захоплення точок. Одна з головних новинок в vanguard-режим»патруль”. Це як “опорний пункт”, тільки тут розташування точки для захоплення не змінюється кожну хвилину — тут точка постійно знаходиться в русі. Можна уявити, до чого це призводить – коли рухаєшся разом з нею, доводиться постійно озиратися по сторонах і шукати хоч якісь укриття, часто імпровізуючи і приймаючи рішення за частку секунди.

Захищати будь-яку ціну!

В альфа-версії, яка була доступна незадовго до «бети», показали ще один незвичайний режим. У ньому гравці ділилися на команди по дві або три людини і отримували на весь загін обмежену кількість життів. Вибиралися дві випадкові команди, які стикалися один з одним на невеликих аренах і за відведений час повинні були вбити якомога більше супротивників (і як можна менше вмирати). Періодично гравців переносили в безпечну центральну локацію, де на зароблені в раундах гроші вони купували зброю, перки( модифікації класу), бонуси за серії вбивств та інші призи. Не всім режим сподобався, але мені він здався дуже захоплюючим в кооперативі з товаришами.

Хоча причина невдоволення мас була не стільки в режимі, скільки в геймплейних недоліках. Їх розробники поступово усувають. Наприклад, раніше при отриманні шкоди екран ставав чорно-білим, і це моторошно заважало — тепер з цим краще. Противники раніше зливалися з оточенням настільки, що їх часом просто не було видно — моментами це відбувається досі, але вже значно рідше. Звук теж не був ідеальним, зараз його лагодять. Після “бети” і численних відгуків аудиторії напевно виправлень буде ще більше, але особисто мені хочеться, щоб автори не прислухалися до охочих збільшити ttk — зараз він на оптимальному рівні.

Управляти “голіафом” не так зручно, як аналогами з попередніх call of duty, але він не менш смертоносний

В іншому це знайомий мультиплеер call of duty, але з відповідними другої світової модифікаціями. Замість бпла тут “розвіддані”, а найцінніший приз за велику серію вбивств — зграя бойових псів, автоматично атакуючих сусідніх супротивників. На щастя, вони не такі «броньовані”, як собака номада в black ops 4. Польові модифікації, що відновлюються протягом декількох секунд після використання, включають в себе бронепластини (збільшують здоров’я), дистанційно кероване гусеничне шасі з вибухівкою та інші корисні предмети. У реалізм вдарятися не стали, так що тут зустрічаються речі, які в сорокових роках не використовувалися, — і це чудово.

***

Восени call of duty доведеться непросто – і хоча вона напевно знову стане найбільш продаваною грою року разом з fifa 22, частина аудиторії вибере battlefield 2042 і halo infinite. Але нової “колде” є чим привернути увагу — незважаючи на обраний антураж, грається вона бадьоро і весело, мультиплеєрних карт буде аж 20 штук, а нові режими виглядають досить свіжо. Плюс не обійдеться без сюжетної кампанії і зомбі-режиму. Повний комплект оцінимо ближче до 5 листопада, коли call of duty: vanguard вийде на всіх актуальних платформах.