9 речей, які потрібно знати про новому мобільному апдейте Гугла

150

Дана стаття є вільним перекладом.

Всім привіт! Все більше чуток ходять про майбутній мобільному оновлення Google. Багато інформації було розміщено на декількох достовірних джерелах. Деякі товариші хочуть спробувати розвіяти галас і представити інтернет-маркетологам ясну картину того, що ж станеться в цьому місяці. У цій статті ви знайдете наші відповіді на дев’ять найбільш важливих питань про новий алгоритм Mobile-Friendly. Далі буде багато тексту, але він дуже корисний і рекомендую його до прочитання не тільки новачкам в SEO просування, але і професіоналам своєї справи.

1. Які зміни внесе Гугл в свій алгоритм 21 квітня?

Відповідь: останнім часом Google вніс багато змін у додатки Google Play, а так само впровадив ряд важливих принципів подання пошукової видачі, що стосуються мобільних пристроїв. Ми вважаємо, що багато що ще знаходиться в розробці, на стадії підготовки для оновлення, очікуваного 21 квітня. Google поки не розкриває детальну інформацію про майбутні зміни, і у нас теж немає якоїсь виняткової інформації про те, що буде оголошено 21 квітня. Але на основі того, що ми останнім часом побачили і почули, ось наші основні припущення про те, що гряде в недалекому майбутньому (після 21 квітня):

Існує думка, що Google запустить нового мобільного робота (можливо, з user-агентом Android), який зможе краще сканувати односторінкові додатки, додатки для Android і, можливо, навіть індексувати глибокі посилання в IOS-додатках. У новому керівництві для мобільних, запущеному в минулому місяці, злегка критикуються закриті від індексації JS і CSS, оскільки програми для Android пишуться на Java, і для односторінкових додатків JavaScript необхідний для «гумовою» верстки.
Ось кілька прикладів сайтів з респонсивным дизайном, зроблених на основі архітектури односторінкового додатка:

  • Hulu.com,
  • Refinery29.com,
  • Facebook’s news feed,
  • Techcrunch.com,
  • The Google Play Store,
  • Pinterest.com

Також, згідно Робу Ойсби, виконавчого директора Distilled, Гугл тестував цю технологію на Blogspot.com (власність Гугла).
Google також збільшує канали Надійних Партнерів, які є ключовими для мобільних додатків і додатків, побудованих за принципом односторінкового сайту (SPA – single-page web apps), так як Phantom JS і Prerender IO (та інші схожі технології) разом згенерували зручний для робота фід, призначений для індексування SPA. Це підвищило інтерес до JS, CSS і фидам. Це ще одна причина, чому Гуглу потрібен додатковий мобільний робот. Про це згадував Гарі Ильес в інтерв’ю на SMX Захід кілька тижнів тому. Чому раптом Гугл заговорив про додатках, як об’єкти першого класу, було сказано в презентації Марії Моевы на цій же конференції.
Новий мобільний індекс з новим роботом має місце бути, тому що Google прагне індексувати і ранжувати як зміст програм, так і глибокі посилання на екранах додатків. Зовсім не обов’язково, що це буде впроваджено і на декстопах. Ми також вважаємо, що підвищений, останнім часом, увага до глибоких посиланнями оголошення Google про новому процесі автоматичної і ручної перевірки додатків в Google Play, тісно пов’язані. Це заява виразно говорить про те, що створений робот, який здатний індексувати додатки для Android. Швидше за все, новий робот Гугла зможе індексувати не тільки вміст веб-сторінки або дані екрана програми по одному URL / URI, але і, ймовірно, буде з більшою пріоритетністю враховувати канали, розмітку, карту сайту. Більшість рідних додатків, які виграють за рахунок глибокої індексації, це ті, які засновані на каналах, т. к. індексування каналів замість додатків допоможе Гуглу краще зрозуміти зміст, особливо на IOS-додатках (хоча ймовірність їх індексування мала), без необхідності обходу роботом коду. Також, робот може індексувати контент з глибоким посиланням, щоб перевірити зміст програми.
Гарі Ильес зазначив, що Google відходить від старих інструкцій з індексування AJAX, але не сказав, на що саме вони будуть замінені. Тільки в публікації Google+ він повідомляє, що Гугл не буде переходити за посиланнями, щоб проіндексувати більше контенту. Замість цього, необхідно буде подія OnLoad для вказівки подальших інструкцій роботу. Інструкції для вебмайстрів щодо створення AJAX, зручного для роботів, застосовувалися для розробки додатків, побудованих за принципом односторінкового сайту (SPA), і будуть актуальними тут. Спираючись на фіди, Гуглу буде простіше представляти результати на сторінці пошуку, що він і робить (див. презентацію, починаючи зі слайда 30, там багато прикладів зміненої мобільного видачі). Можливо, Гугл зможе викочувати форми автозаповнення прямо на сторінку видачі, як тут.
Можна вважати, що заходи, спрямовані на виявлення дружності сайтів до мобільних пристроїв, є тимчасовими і будуть актуальні до тих пір, поки оптимізатори і веб-майстра не зроблять свої CSS і JavaScript зручними для роботів, які й потраплять під новий мобільний індекс. Тег «для мобільних» виглядає трохи безглуздо у видачі, займає багато місця, і швидше за все, Гугл вирішить замінити його на що-то інше, як наприклад, тег «повільний» (slow), який вже тестувався раніше.

Тег «медленный» (slow)

Ймовірно, що такий тег буде актуальним через деякий час, після періоду оптимізації сайтів під мобільні пристрої. Коли більшість вебмайстрів закінчать цей процес, Гуглу залишиться таким чином стимулювати залишилися. Дивно, що в анонсі нового алгоритму Гугл не згадав про швидкість завантаження сторінки, зменшення кількості редиректів, уникнути помилок, що виникають на мобільних пристроях – це те, про що Гугл говорив завжди. Можливо, це пов’язано з тим, що швидкість завантаження не має значення, т. к. новий робот буде брати інформацію з каналів. Тобто ми вважаємо, що такі моменти, як швидкість завантаження, підуть на другий план після 21 квітня. Фактори зручності для користувачів обов’язково будуть враховуватися в новому алгоритмі (зараз інформацію про них можна знайти на сторінці інструменту перевірки швидкості завантаження сторінки PageSpeed Insights. Ми бачимо, що Гугл тестує додавання інструменту мобільного дружності, як показано нижче, і, звичайно, він був доданий в звіти в панелі вебмастера. Цілком можливо, що в даний час робиться наголос на CSS та JavaScript для того, щоб у новому індексі перебувало максимально можлива кількість сторінок.

Рекомендую до прочитання: Три простих ради з оптимізації контенту для PR

2. Якщо мій сайт не оптимізований під мобільні пристрої, це вплине на позиції мого сайту в декстопной видачі?

If my site is not mobile-friendly

Відповідь: На конференції пошукового маркетингу SMX в Мюнхені, Зинеб, фахівець з Гугла, відповіла без сумнівів немає. Це ще один доказ того, що новий індекс буде пов’язаний з новим краулером та/або суттєвою зміною підходу до аналізу, індексу оцінки результатів мобільного пошуку, але не пошуку з десктопів. Тим не менш, обов’язково витратьте час і переконайтеся, що ваш сайт, як мінімум, адекватно і читаемо відображається на мобільних пристроях. Зробити це необхідно, щоб уникнути в подальшому можливих наслідків на декстопное ранжування (так як поведінкові фактори і відсоток відмов все ще залишаються одним з принципів ранжування).

3. Який вплив матиме новий мобільний ранжування сайтів?

Відповідь: На цій же конференції в Мюнхені (про яку згадувалося вище), Зинеб зазначила, що новий алгоритм буде мати більший вплив на видачу, ніж Пінгвін і Панда. Проте поки неясно, чи всі мобільні пристрої торкнеться новий алгоритм. Зміни можуть чинити більший вплив на Android, а можуть вплинути і на Android і IOS в однаковій мірі. Зараз ми спостерігаємо значні відмінності між IOS і Android за деякими типами запитів. Як правило, більше змін раніше стосувалися саме Android.
Глибокі посилання на контент додатків – головна відмінність між результатами пошуку на Android і IOS (в даний час посилання на додатки в видачі відображаються лише на Android пристроях). Але є підстави вважати, що цей розрив скорочуватиметься. Наприклад, у своєму недавньому виступі на SMX Захід, Джастін Бріггс зазначив, що кілька прикладів відображення посилань на IOS були протестовані в інструменті Гугла «Індексування додатків для Google Пошуку».
Це може означати, що IOS-додатку з посиланнями скоро з’являться у видачі, однак навряд чи це станеться до 21 квітня. Неясно також, чи збереже Google свою позицію щодо планшетів, планшети будуть прирівнюватися до декстопам або мобільних девайсів, і що саме Google розглядає під поняттям “мобільний”. Що можна сказати з впевненістю, це те, що планшети на Android показують в результатах видачі посилання на додатки (App Pack). Отже, можна вважати, що Гугл змінить думку і стане прирівнювати планшети до мобільних пристроїв.

Електронні листи також впливають на видачу, особливо мобільну, так як переходи зі сторінки результатів на ел. пошту зросли на 180% за останні 3 роки. Google намагається скористатися цим. В даний час є можливість розмічати листа за допомогою майстра розмітки структурованих даних, що дозволяє показувати користувачам релевантну інформацію з їх поштової скриньки на Google Now, а також на пошуку. Це відбувається в силу того, що Гуглу доступні для індексації всі листи, що приходять до облікових записів Gmail, і він може їх показувати в результатах видачі з урахуванням профілю користувача, причому на всіх використовуваних ним пристроях (навіть якщо користувач тимчасово не залогінився в акаунт Gmail на телефоні). Оптимізація листи для мобільного пошуку стає все більш важливою, і ймовірно, що в оновленні від 4 квітня Google спробує простимулювати використання розмітки schema.org у повідомленнях електронної пошти. Це заходи спрямовані на максимальну персоналізацію результатів пошуку (див. малюнок нижче).

Оптимизация письма для мобильного поиска
Всі ці зміни можуть привести до того, що навіть якщо ви зможете утримати хороші позиції по ключових запитах в мобільній видачі після 21 квітня, зовсім не обов’язково, що ваш трафік залишиться на колишньому рівні.

4. Будуть вважатися дружніми для мобільних пристроїв сайти, які перенаправляють на мобільний субдомен?

Відповідь: Це цікаве питання, тому що відразу після впровадження тега “для мобільних” на мобільних пристроях, що насправді ми побачили значно більше “m з точкою” (‘m’) сайтів, які добре ранжуються мобільного видачі. Такий піддомен вважається сигналом мобільного дружності. Однак, такий ресурс для робота абсолютно новий, без накопиченої статистики та історії. Цікаво також відзначити, що багато з представників Google поступово перестають бути прихильниками респонсивной верстки. Вони як і раніше говорять, що менш схильна до помилок, і проста для сканування та індексування, але вони готові визнати інші більш успішні технології для створення сайтів, адаптованих під мобільні пристрої.

5. Як дізнатися, що мій сайт відповідає вимогам Google для мобільних пристроїв?

Відповідь: Google розробив інструмент, який допоможе визначити, чи вважає гугл сайт доброзичливим до мобільних пристроїв. Цей інструмент дозволяє отримати відповідь «так» або «ні» і проаналізувати кожну сторінку сайту. Т. к. сторінки оцінюються окремо, альтернативний швидкий спосіб зрозуміти, як вони виглядають в мобільному – це ввести в рядку браузера телефону запит “site:” з адресою вашого ресурсу і зайти на нього. Це дозволить побачити всі проіндексовані сторінки, оцінити, які з них вважаються дружелюбними для мобільних пристроїв, а які ні. Таким способом не доведеться перевіряти всі сторінки окремо, як в інструменті Гугла.

Проверка удобства просмотра на мобильных устройствах
Результатів тестування на цьому інструменті може бути тільки два, тобто, що сторінка або дружня для мобільних, або ні. Середини не дано, ні на 50%, ні на 70%. В Гуглі подбали про те, щоб оцінка мобільності привласнювалася відразу, тут не мається на увазі «пісочниці» або якого-небудь періоду підтвердження для присвоєння позначки для мобільних». Однак це твердження Гугла вводить в оману. Можливо, не буде навмисної затримки, щоб сайту став присвоєно даний тег, проте він присвоюється тільки по мірі обходу сайту роботом. Тому швидко перевірити ваш сайт з тегом «для мобільних» можна буде тільки в тому випадку, якщо робот регулярно заходить на нього.
Було виявлено також, що результати інструменту не обов’язково збігаються з тим, що ми реально бачимо на смартфонах. Також ми помітили, що іноді дві сторінки, створені на одному і тому ж шаблоні, можуть мати різне уявлення, хоча єдине, що відрізняє зміст сторінок, це текст. Обидві ці ситуації швидше за все викликані різницею в часі сканування – інструмент перевіряє стан сайту на момент перевірки, роботу необхідно час, щоб оцінити його мобільність. Тому в останньому випадку одному з сайтів не було надано тег «для мобільних» мобільного видачі. Маючи це на увазі, пам’ятайте, що під час внесення змін на сайт в плані його мобільного адаптації, необхідно використовувати інструмент Гугла, щоб переконатися в коректності ще до того, як сайт буде проіндексований роботом. А як тільки ви успішно зробили сайт мобільним, і отримали позитивний результат після перевірки в інструменті, поновіть Sitemap у веб-майстра, і спробуйте прискорити новий обхід робота по сайту. Це кращий спосіб швидше отримати тег «для мобільних».

Рекомендую до прочитання: Трохи про SEO.

6. Яким чином мобільний додаток вплине на мобільний рейтинг?

Відповідь: Є дві речі, на які потрібно звернути увагу. По-перше, якщо мобільний пошуковий запит тісно пов’язаний з мобільними додатками («скачати додаток» в Google Play і IOS App Stores), ваш додаток може значно збільшити видимість в результатах мобільного пошуку. Це відбудеться тому, що Google почав ставитися до додатків як до нового виду результату видачі. Гугл звертається до “App Pack” з Google Play за деякими типами пошукових запитів на пристроях Android (на малюнку нижче), і додає пункт меню “Програми” у спадному меню на IOS пристроях (не показано).

Google добавляет пункт меню «Приложения»
«Додатки» (App Pack) являє собою пов’язану групу прямих посилань на додатки, які займають місце на сторінці видачі, окремо від органічних результатів пошуку. Додатки у видачі виділені і мають свій заголовок – “Додатки”. Найчастіше вони відображаються в верхній частині сторінки, зміщуючи вниз другу, а іноді навіть першу позицію результатів. У своїй статті про додатки цю тему обговорював Джастін Бріггс. В даний час на позицію додатка у видачі великий вплив робить ступінь відповідності ключових слів у назві додатка. У видачі Google також віддає пріоритет тільки програмам з оцінкою рейтингу вище середнього (зазвичай близько 3,5-4 зірок мінімум за загальним ключовим запитам).
Якщо Google почне впроваджувати покази додатків та пошуку IOS-пристроїв, то всі програми, які оптимізовані під ключові слова (в тайтлах), мають високі рейтинги і позитивні відгуки, зможуть зайняти позиції в мобільній видачі, таким чином значно збільшуючи свою видимість і кількість скачувань. З іншого боку, мобільні веб-сайти, які в даний час знаходяться на 1 і 2 позиціях в органічній видачі, будуть опускатися нижче, у разі, якщо є більш релевантні програми за ключовим запитам. Це може негативно позначитися на видимості мобільного веб-сайту (без зміни нумерації позицій у видачі).
По-друге, Марія Моева (Аналітик Google по роботі з веб-майстрами) недавно оголосила на конференції SMX Захід, що Google буде розглядати високу якість програми, як один з факторів ранжирування в мобільному пошуку. Беручи це до уваги, можна стверджувати, що перелінковка між вашим сайтом і вашим додатком поліпшить ранжирування сайту в мобільному пошуку. Зовнішні посилання на додатки відрізняються від каталогу App Store або Google Play, тому що вони безпосередньо пов’язані з певною релевантної сторінкою програми. Вони виглядають як звичайні посилання в результатах пошуку на мобільних пристроях, але при натисканні з’являється можливість відкрити посилання на веб-сайті або в додатку.
Якщо ви додасте зовнішні посилання на ваш Android-додаток і зв’яжете URI з відповідними контенту сторінками вашого сайту, Google розпізнає зв’язок між вмістом програми та сайту (і дозволить користувачам встановити додаток, щоб подивитися необхідний контент прямо з нього). Зараз є один спосіб додавання зовнішніх посилань, щоб додаток з’явилося у видачі, це:

  • екрани додатки повинні мати повну відповідність з контентом веб сторінок
  • екрани додатки повинні мати глибоку посилання на відповідну сторінку веб-сайту
  • додаток повинен бути встановлений на пристрої користувача. В іншому випадку, а також якщо відсутній відповідний екрану додатки контент на сайті, у видачі буде показана тільки посилання на сайт (як звичайний результат видачі).

Марія не відповіла виразно, як саме Google буде оцінювати якість додатків. Однак можна припустити, що будуть розглядатися такі фактори, як оцінки (зірки), відгуки, і кількість +1. І якщо те, що ми припускаємо про оновлення 21 квітня виявиться правдою, то можливо, що URI додатків без відповідних посилань на веб-вміст сайту, будуть ранжируватися в мобільній видачу незалежно. У цьому випадку, якість програми, а не пов’язаний з ним веб-сайт, буде головним фактором ранжирування URI /екранів. Це буде великим плюсом для просування додатків.

7. Чи потрібно мені робити додаток, і якщо так, то воно повинно бути для Android, IOS або для обох ОС? Що робити, якщо у мене є обмежений бюджет?

Відповідь: Якщо у вас є бюджет, щоб розвивати і мобільний додаток, і мобільний веб-сайт, це може бути максимально ефективним варіантом, особливо якщо ви просуваєте додаток, як корисне доповнення для користувачів, а не просто копію сайту (хоча додавання деяких дублюючих функцій необхідно для перелінковки). Якщо у вас обмежений бюджет, вам доведеться зробити вибір, і враховувати в першу чергу, цілі і завдання бізнесу. Для деяких сегментів може бути цілком достатньо мобільної версії сайту, для інших краще працює додаток з мобільним промо-сайтом (лендингом), мета якого – залучення трафіку на додаток (наприклад, Tinder). В цілому, для переважної більшості відмінно працює мобільна версія сайту, і таким компаніям краще розподіляти бюджет, щоб розвивати і покращувати представництво сайту на різних пристроях. Ми рекомендуємо створювати додатки тільки тим, чия пропозиція не може бути реалізовано за допомогою сайту. Наприклад, це офлайн інструменти (редактори зображень), або важкі програми (гри), або які потребують введення офлайн даних, як акселерометри, GPS. Для таких послуг краще підходять програми.
Створення програми, як правило, пов’язана з великими ризиками, і в першу чергу через необхідність стартових вкладень. Крім того, додатки повинні точно відповідати принципам і вимогам App Store і процесу підтвердження, на який ніяк не можна вплинути. Існує безліч бар’єрів для входу на цей ринок; тільки створення і підтримку програми може обійтися в середньому $ 100 тис. для кожної платформи. Тому, перш ніж вибрати цей шлях, дуже важливо переконатися, що це саме те, що потрібно вашій аудиторії.
Якщо ви все ж вирішили, що створення програми – найкращий інструмент просування вашого бізнесу (або у вас з’явився дод. бюджет на створення програми), ви можете використовувати дані Google Analytics, щоб визначити, яка операційна система є більш популярною серед ваших користувачів. Якщо у вас немає цих даних, немає сайту, або мобільна аудиторія занадто мала, щоб це визначити, потрібно вибрати платформу, яка найбільше відповідає вашим комерційним цілям. Користувачі IOS, як правило, витрачають більше коштів, ніж користувачі Android. Однак користувачів Андроїд по всьому світу набагато більше, ніж перших. Якщо ви плануєте монетизувати додаток з допомогою транзакцій як в App Purchases (IAPs) або передплат, IOS може бути хорошим стартовим майданчиком. Якщо 21 квітня Гугл полегшить пошук додатків на Андроїдах, але не на IOS, то враховуйте це при виборі платформи.

Рекомендую до прочитання: SERM – управління репутацією в інтернеті

8. Як запити користувачів впливають на мобільний трафік? Чи є спосіб дізнатися, мої пріоритетні ключові слова – в основному декстопні або мобільні?

Відповідь: Google намагається все краще зрозуміти наміри користувача, виходячи з його запиту. Тому пошукові запити набувають все більшого і більшого значення, в тому числі для мобільного пошуку. Часто Google надає інформацію за запитом користувача безпосередньо над органічної видачею. Оптимізатори звикли до цього для мобільних локальних запитів, але в даний час це вже відбувається у багатьох тематиках. Такі результати цілком можуть забирати трафік, який міг би прийти на веб-сайт, і знижувати показники ефективності просування.
Google розширив види інформації, які він сканує і витягує з сайту, щоб показати у видачі, особливо мобільного. Також збільшується і стає більш різноманітною реклама на пошуку, особливо на Андроїдах. Топові позиції за тематиками квитки на літаки, готелі, музика, ТБ зараз мають спеціальний формат, там розміщуються рекламні пропозиції, які зрушують органічну видачу далеко вниз. Коли ви бачите сірий знак «i» в правому верхньому кутку від посилання на сайт, особливо якщо це персонализорованная видача, це означає, що Гугл отримує % від трансзакции, навіть якщо рекламодавець платить за кліки. Звичайні посилання на сайти синього кольору можуть скоро стати надлишком минулого – особливо над результатами органічної видачі.
Навіть природні, не рекламні результати займають все більше місця і виглядають все більш презентабельно з кнопками «виклик», рейтингами зірок, значки додатків, посиланнями та іншими розширеннями сніппетів. Сайти з такими сниппета може віддаватися пріоритет на найвищих позиціях (див. малюнок нижче). Ми виклали великий список прикладів про майбутнє мобільного сео в дод. матеріали до виступу на конференції SMX в Мюнхені. З такими можливостями Гугла витягувати тільки потрібні дані з сайту, контекст може стати єдиним способом опинитися в зоні першого екрану мобільного видачі.

Расширенные сниппеты Гугл
Якщо ви ще не бачили презентацію доктора Піта на конференції SMX Захід у цьому році про зміну відображення сайтів на сторінці результатів пошуку Google, то вам варто з нею ознайомитися. Він розглядав саме декстопную видачу, проте її суть навіть більшою мірою стосується мобільних пристроїв. Про це він сам сказав в іншому інтерв’ю:
«Google, по суті, конкурує з нами, використовуючи нашу власну інформацію, і я думаю, що це переломний момент у відносинах Гугла з веб-майстрами»
Що стосується того, які ключові слова більш орієнтовані на мобільні, ніж на декстопи – це складне питання. Ви можете отримати основну інформацію в панелі вебмастера, відфільтрувавши тільки ключові слова, за якими були покази в мобільних, теж саме можна зробити в Гугл Анатитиксе. Крім того, є деякі більш складні рішення, як Search Metrics і BrightEdge, але, як правило, вони не рентабельні для невеликих кампаній.

9. Яку мету переслідує Гугл, впроваджуючи всі ці зміни?

Очевидно, тут закладено багато цілей, але на наш погляд, в першу чергу Гугл прагне зробити мобільну видачу максимально корисною для користувачів, надаючи їм найбільш релевантні результати. Звичайно, є мета залучення з цього прибутку. Показуючи програми в результатах пошуку Гугл стимулює розвиток і збільшення обсягів розробки додатків для Google Play, монетизирование іншого контенту, як ТВ-шоу, книги, журнали, фільми, музика. Всі ці тематики нещодавно зазнали сильної конкуренції з боку Hulu, Amazon, і, звичайно, IOS App Store і ITunes.

Google пропонує також включати транскрипти відео і тексти пісень. Це дасть можливість відображати цю інформацію в сніппеті (як на малюнку вище). Але найімовірніше, він буде показувати свої результати з Google Play, з посиланнями на перегляд або завантаження відео. Якщо задуматися про наміри Гугла в цьому плані, важливо відзначити, що Google Play вже є на IOS, нехай поки що тільки з можливістю зберігання музики і підписки. Можна очікувати, що скоро Гугл розширить свої можливості і, відповідно, свій вплив і конкурентоспроможність.