Крауд-маркетинг – нова технологія просування в інтернеті

139

Всім привіт! Сьогодні планую розповісти про досить молодий послуги в рунеті Crowd Marketing і з якої причини його зараховують до нових і перспективних напрямів в SEO. Так як пишу в основному для новачків і тих, хто далекий від професійної діяльності в просуванні сайтів, почнемо з історії самого поняття крауд-маркетинг та принципу його дії.

Що таке крауд-маркетинг і принцип його дії

Крауд-маркетинг (у перекладі “маркетинг натовпу”) – це сукупність факторів спрямованих на підвищення впізнаваності бренду або популярності ресурсу в мережі інтернет. Висловлюючись простою мовою, це ні що інше, як написання відгуків, коментарів та рекомендацій. Як і все в сучасному світі, це не новинка. Як говориться – все вже давно придумано до нас, треба тільки взяти і зробити це краще. Так от, 3-4 роки тому мало широке поширення така послуга, як SERM – управління репутацією, як ви розумієте, це і є сучасний Crowd Marketing, ті ж яйця, тільки вид збоку.

Вам треба, для початку, визначитися з майданчиками:

  • блоги і блогплатформы типу https://blogs.yandex.ru/, livejournal та ін.
  • тематичні форуми
  • соціальні мережі (Facebook, VK, Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter, Google+)
  • відео-хостінги YouTube і ін
  • сервіси питань і відповідей типу https://otvet.mail.ru/
  • коментарі до товарів на сайтах конкурентів
  • різного роду онлайн-спільноти

на яких мешкають ваші потенційні клієнти. Рекомендую, для полегшення пошуку таких майданчиків, застосовувати спеціальні оператори в таких системах, як Google або Yandex. Для прикладу, якщо у вас є необхідність відшукати форуми, пов’язані з модним одягом, у пошуковій системі Google, потрібно набрати наступний запит:

купити модний одяг inurl:/forum/ або
купити модний одяг inurl:viewforum

Далі треба самим зареєструватися на цих сайтах, максимально повно заповнивши профіль, щоб не дати приводу модераторам засумніватися в тому, що ви не бот. Потім починаєте акуратно писати відповіді або запитання на теми, які вас цікавлять, а вже через тиждень іншу можна і давати рекомендації, вказуючи, як би ненароком на просувний ресурс. Найважливіше тут, це давати доречний і цільової коментар, ні в якому разі не анкорную посилання, за неї і забанити можуть, та й народ наш кмітливий, відразу зрозуміє, в чому тут справа. Невеликий приклад, для загального розвитку:

Ваша компанія займається продажем брендового одягу. Відповідно треба шукати форуми, сайти на яких ведуться обговорення різного роду одягу, виробників цієї одягу, продавців і т. п. Далі вже справа техніки, треба надзвичайно обережно, не привертаючи особливої уваги, втрутитися в обговорення у вигляді звичайного користувача, типу я тут повз проходив і не міг не поділитися з вами своєю думкою, якщо тема вимагає – експертний коментар. Ну і в своїй думці/коментарі не забуваємо похвалити свій просувний ресурс (рис.1), використовуємо для цього додаткові посилання на відео, фото, сайт виробника, авторитетні ресурси. Люди вірять, йдуть до вас на сайт і роблять покупку.

За статистикою 70% людей, які купують в інтернеті, роблять це на підставі відгуків.

Детали крауд-маркетинга

рис.1

Погодьтеся, що на додаток до зовнішнього просування сайтів, товарів або послуг цей метод має місце на існування. А найважливіше тут – це те, що він, як і більшість відомих методів працюють в рунеті, походить і для заходу, і гугла зокрема.

Рекомендую до прочитання: Перехід на HTTPS

Ще треба внести трохи ясності, крауд-маркетинг – не відомий термін на західному ринку, вони використовують: crowd technologies, guerilla marketing. Цитування бренду і неактивні посилання (brand mentions, implied links) – поняття, що набирають популярність і входять в сео-стратегію. У гугла є патент (для тих хто дружить з англійською), який пояснює методологію використання неактивних посилань. Ознайомитися з вмістом патенту російською мовою можна тут. Якщо коротко, тепер Google почав ділити два поняття: звичайні (активні) посилання, такі, як ми звикли їх бачити і текстові. Текстові посилання — це посилання, або згадки про бренд/веб-сайті, у яких відсутня активна складова, тобто “тицьнути” за нею не можна. А розміщувати такого роду посилання, як я вже писав вище, можна де завгодно. У статтях на блогах, в експертних коментарях на сайтах інших компаній, що займаються подібним бізнесом, цільових коментарях до описів або обговоренням, коротше скрізь, де доречно згадка вашого бренду/сайту.

Це все, що стосується загального принципу дії крауд-маркетингу.

Останнім часом “плаваючий” курс рубля, м’яко кажучи, протверезив багатьох клієнтів. Вони стали рахувати гроші і бюджети на просування сайтів різко скоротилися. З цієї причини, так і в світлі нестабільної політичної та економічної обстановки в країні, багато ЅЕОшники переорієнтувалися на західні ринки, вважаючи, що жодних причин для подальшої стабілізації ситуації немає. Я до таких себе не відношу, мабуть в якійсь мірі патріот і вірю, що ми всіх переможемо найближчим часом, а поки що треба підтягнути пояси і працювати в обстановці, що склалася, підлаштовуючись під поточні напрямки на ринку. Так от, повертаючись до теми крауд-маркетингу хочу запевнити вас, що даний метод абсолютно безпечний. Виключає будь-які ризики для сайту, привертає увагу аудиторії, покращує SEO. Застосуємо для різних ринків і мов. Якщо ви працюєте в сфері просування сайтів, то Crowd Marketing вам необхідний, як один з найбільш дієвих і щодо безпечних методів зовнішньої оптимізації сайтів. Але і тут не все так просто.

Особливості застосування крауд-маркетингу

Referr.ru - система крауд-маркетинга

Referr.ru – система крауд-маркетингу

Самостійно застосовувати крауд-маркетинг можна і потрібно в процесі просування сайту. Це, звичайно, займе багато часу, але результат буде гідний. Але що ж робити, коли немає часу, а в добавок до всього, просування сайтів – це ваш бізнес і цих сайтів у вас кілька. Всі вони різної спрямованості і тематик. Ясна річ, що в такому разі шукати тематичні блоги/форуми, реєструватися на них, потім придумувати і писати коментарі/відгуки, та ще стежити, щоб вони були доречними і цільовими, це практично не реально. Але вихід природно є, або не морочитися на цю тему, або вдатися до допомоги фахівців у цій галузі. Є спеціалізований сервіс у рунеті Referr.ru з ним мені пощастило працювати і результат є. У сайту підвищився Тіц, хоча це заслуга не тільки referr.ru ще купувалися вічні посилання (рис.2).

Изменение ТИЦ

рис.2

Також хочу відзначити суттєве зростання відвідуваності сайту (рис.3)

Рост посещаемости сайта

рис.3

Піарити і розповідати, які вони (reffer.ru) класні не буду. Коротко кажучи, їм достатньо просто показати сайт, який вам треба просувати і на цьому все, вони самі знають, що і як робити. Через місяць з невеликим отримаєте звіт на погодження та затвердження. До речі, якщо вам що-небудь не сподобається, вони переробляють без проблем. Стосовно західного сегменту ринку, то і там можна сміливо користуватися послугами даної компанії, тільки там у них трохи інша назва brandcitations.com. З їх допомогою ви зможете підвищити впізнаваність бренду. Чим більше про вас кажуть в інтернеті, тим більше довіряють компанії та бренду в цілому. Про вас кажуть, вас знають, вас знаходять.

Рекомендую до прочитання: Як сподобатися клієнту

Як створити бренд? Інфографіка

Як створити бренд? 26 корисних порад. Інфографіка

Как создать бренд

Відмінність ринку СНД і європейських і західних ринків.

Ринок СНД характеризується малою кількістю коментарів під публікаціями в цілому, але має досить хорошу активність на нішевих майданчиках, зокрема форумах. Також менталітет людей на ринку СНД не підштовхує їх до того, щоб ділитися якісними матеріалами.

  • У США – дуже розвинена культура відкритості, вони із задоволенням діляться матеріалами, особливо з цікавою подачею.
  • Ринок Європи – середній, але працювати можна. Іспанія, Франція, Польща – середнього рівня складності. Майданчиків не дуже багато, з цього потрібно мати акаунти старі, або розвинені на них.
  • Німеччина – складно. Німці – дуже підозрілі, потрібно дуже якісно писати коментарі. Якщо новий продукт або сайт молодий, то працювати дуже складно.

Ключові фактори:

  • доречний і цільової коментар;
  • якщо тема вимагає – експертний коментар;
  • використовуємо додаткові посилання на відео, фото, сайт виробника, авторитетні ресурси;
  • якість відповіді – важливіше, ніж якість запису.
  • Отже, підводячи підсумок всьому вищесказаному, можна сміливо стверджувати, що крауд-маркетинг – це роботи по підвищенню впізнаваності сайту/товару/послуги за допомогою соціальних медіа ресурсів. За допомогою нього можна розвіяти останні сумніви у покупців/клієнтів в момент їх “дозрівання” шляхом ведення діалогу, ненав’язливо направляючи його до потрібного вам дії. Саме тому крауд-маркетинг ще називають ненав’язливою рекламою.

    Важливо пам’ятати:

  • Найважливіше, це те, що посиланнях потрібно різноманітите джерел. Не рекомендую обмежувати себе тільки коментуванням на форумах і блогах.
  • Ніяких автоматичних сервісів типу Хрумера і йому подібних Олсабмитеров. Тільки кропітка ручна робота. Важливо пам’ятати, що основний закон крауд-маркетингу допомогти користувачеві здійснити правильний вибір, а не отримати посилання. Це є основною відмінністю від прогону по форумам і блогам (до речі Хрумер ще не помер і при вмілому підході дає результати). Ще, на просторах інтернету можна зустріти щось типу “база сайтів для крауд-маркетингу для програми allsubmitter” – це не крауд-маркетинг, не плутайте з прогонами по трастовим сайтам.
  • Як і скрізь в інтернеті тут вітається унікальний контент, не треба використовувати копіпаст для одного і того ж коммент на різних майданчиках.
  • Рекомендую до прочитання: Оновлення Алгоритму Google – mobile-friendly

    Величезний вплив відіграє вибір майданчика для коментування чи написання відгуку:

    • перше, на що звертаємо увагу, це географія і тематика, не думаю, що піцерії в Мінську правильно буде рекламуватися на форумі для тих, що худнуть в Краснодарі;
    • друге, звертайте увагу на дату появи дискусії – не думаю, що ваше питання/відповідь буде доречний якщо тут більше місяця тому не було активності ;
    • третє, це активність відвідувачів, чим менше у ресурсу переглядів і обговорень, тим з меншою ймовірністю вам підійде даний джерело, немає сенсу витрачати час на нього.

    Плюси крауд-маркетингу

    • Збільшення джерел трафіку за рахунок цільових відвідувачів залучених за допомогою ненав’язливій реклами. 70% користувачів здійснюють конверсії після вивчення відгуків і коментарів.
    • За рахунок збільшення згадок про ваш бренд/товар/послугу в мережі інтернет, вас будуть частіше шукати, швидше дізнаватися, більше довіряти.
    • Розбавлення вже наявної посилальної маси за рахунок безанкорных посилань, текстових посилань і посилань з тегом nofollow. Таким чином ви отримуєте природні та безпечні посилання, що допоможе уникнути попадання сайту під “Пінгвін” або “Мінусинськ”.

    Мінуси крауд-маркетингу

    • Якщо займатися цим самому, то дуже довго, т. к. для отримання позитивного ефекту потрібно розмістити близько 100 відгуків і коментарів. Не кажучи вже про те, що для початку треба знайти майданчики, на яких розміщувати їх, зареєструватися там, пройти модерацію, залишити пару трійку відгуків на абстрактні теми, що б не бути віддаленими модераторами і вже потім рекламувати себе.
    • За рахунок безанкорности посилань і їх закритості ні про яке швидкому зростанні позицій мова не йде. Але ми ж всі розуміємо, це довгострокові вкладення і завдання у крауд-маркетингу дещо відрізняються від звичайної купівлі посилань.
    • Не факт, що ви зможете знайти такий обсяг майданчиків, що б розмістити 100+ відгуків на ваш сайт, все залежить від тематики.

    Висновки

    За рахунок крауд-маркетингу ви отримуєте цільовий трафік на ваш сайт без ризиків потрапити під санкції ПС. За рахунок відгуків і коментарів ви можете керуєте репутацією свого бренду/сайту. І все б тут добре, якби не ручна робота. Тому я б рекомендував звертатися до професіоналів в цьому напрямку, щоб не було шкода витраченого даремно часу. В сервіс Referr.ru посилання розміщують спеціально навчені копірайтери, які можуть шукати потрібні обговорення та комунікувати з людьми. Вам залишається лише залишити заявку, описати свої побажання і відповісти на деякі питання для складання оптимальної стратегії роботи.