Apple піддала критиці законопроект єс, що допускає установку на iphone стороннього по

58

Компанія apple посилила критику щодо законопроекту, що розробляється в євросоюзі. Якщо нові правила будуть прийняті, компанія буде зобов’язана допустити установку сторонніх додатків без посередництва маркетплейса app store. В apple стверджують, що це підвищить ризик кіберзлочинів і поширення шкідливого пз.

Reuters.com

Тим часом об’єднання coalition for app fairness, в число членів якого входять spotify, match group і epic games, заперечує ефективність вжитих apple заходів. Група вимагає, щоб регулятори послабили вплив apple, що не дозволяє тисячам розробників пз для iphone обійти штучно створені обмеження. Це забезпечить свободу дій мільйонам користувачів і дозволить уникнути сплати комісій до 30 % за покупки, зроблені в app store.

Виробник iphone був послідовним і лютим критиком сформованих главою антимонопольного відомства єс маргарет вестагер (margrethe vestager) правил, запропонованих минулого року для стримування техногігантів на кшталт apple, amazon, facebook і google. У середу apple опублікувала аналіз прийдешніх загроз, свого часу тезисно озвучених главою компанії тімом куком (tim cook).

«якщо apple буде змушена підтримувати сторонні завантаження, користувачі зіткнуться з величезною кількістю шкідливих додатків, і кіберзлочинцям буде легше атакувати своїх жертв, навіть якщо завантаження будуть обмежені тільки альтернативними магазинами додатків», — йдеться в доповіді компанії. Стверджується, що шкідливе пз буде мігрувати в сторонні маркетплейси і інфікувати пристрої, а у користувачів буде менше контролю над завантаженими програмами.

У дослідженні цитуються дані kaspersky lab, команда якої щомісяця фіксує близько шести мільйонів атак на гаджети під управлінням android.

Тим часом юристи coalition for app fairness вважають, що можливість завантаження додатків зі сторонніх джерел має другорядне значення. Головне те, що партнери apple зобов’язані продавати цифрові товари за посередництвом платіжної системи компанії, хоча оплата за допомогою stripe, adyen або paypal не менш безпечна. Новий законопроект може вдарити і по цій практиці власників маркетплейсу.

Apple, у свою чергу, негативно відгукнулася і про рекламодавців, з якими компанія знаходиться в натягнутих відносинах через введення нових механізмів забезпечення безпеки користувачів ios. Компанії скаржаться на втрату доходів через нові системи забезпечення конфіденційності, тому, на думку apple, багато з них наполягають на можливості поширювати свій софт, минаючи app store,-це дозволить обійти захист.

Нові правила, запропоновані вестрагер, очікують схвалення законодавцями єс і країн-членів євросоюзу. Очікується, що вони набудуть чинності в 2023 році.

Попередня статтяМінцифри написало власну ліцензію для відкритого пз
Наступна статтяСтарт продажів radeon rx 6600: тотальний дефіцит і величезні цінники