Всім привіт! Просування будь-якого сайту або проекту починається з складання семантичного ядра. Якщо з самого початку неправильно підібрати ключові фрази, потім це загрожує проблемами, які нікому не потрібні. Однак багато хто через незнання припускаються помилок і ще потім дивуються: “чому все йде не дуже добре”.
Є багато способів скласти запити для сайту.
- Використовувати сервіси або програми для автоматичного підбору семантичного ядра (Key Collector, СловоЕб тощо).
- Використовувати сервіси або програми, які можуть дізнатися за яким фразам просувається конкурент.
- Можна просто придумати їх самому.
Але всі ці способи мають безліч мінусів, що негативно позначатися, як на позиціях, так і на результатах. На мій погляд, краще всього звернутися до першоджерела і відразу почати правильно користуватися wordstat від yandex. Yandex зробив інструмент для того, що б допомагати підбирати правильні фрази для контекстної реклами, але ним користуються всі seo-оптимізатори.
Як працює yandex wordstat і як ним правильно користуватися
Найголовніше, що треба правильно зрозуміти.
Інші оператори
“користуватися” показати всі ключові фрази в яких немає слова “користуватися”.
“(wordstat | вордстат)” — логічне “або”, у фразі є перше або друге.
Рекомендую до прочитання: Принципи роботи пошукових систем
Як підбирати правильні ключові фрази для сайту
Метод, який завжди працює правильно.
Заходимо на сторінку сайту, аналізуємо її тематику, як зазвичай її можна описати кількома однословными словами. Якщо за цими словами вийшла неточна тематика або дуже велика, краще всього використовувати словосполучення для уточнення. Користуємося yandex wordstat і дивимося, що він видає, як в основному блоці, так і в блоці “що ще шукали люди”, там можна знайти правильні слова, які ви упустили в аналізі. Вибираємо правильні фрази, найбільш релевантні сторінки.
Зазвичай на цьому етапі різні сервіси та програми з підбору семантичного ядра зупиняються. Можна привести приклад для цієї сторінки, це трохи банально, але для прикладу буде в самий раз. Робот швидше за все підібрав би мені фразу “користуватися wordstat” — відмінний запит, самий набирається в цій тематиці, ось тільки в лапках він нульовий, а значить ніхто так не пише. І трафік такий запит буде давати тільки з хвостів. І навіть якщо ви ідеально просунетеся по ньому, він буде давати на порядок менше трафіку по рівнянню з правильно підібраними запитами.
Як уточнити форму запиту
- Перше уточнення: в основному блоці видно, що частіше люди ще пишуть у такому запиті слово “як користуватися wordstat”, вже краще, в лапках фраза стала набираемой. Але тільки можна помітити, що набираемость впала, а отже люди пишуть не завжди так.
- Друге уточнення: найчастіше яку ключову фразу можна дізнатися в підказках yandex пошуку. Тому що дуже багато людей користуються ними. Використовуючи yandex пошук по фразі “як користуватися wordstat” бачимо в підказках “як правильно користуватися wordstat”, “як користуватися wordstat yandex ru” і “як користуватися wordstat yandex”, перевіряємо ці запити закавыченные і зі знаком оклику в wordstat. Виходить, що ці чотири фрази основні для цієї тематики. І при просуванні по цим запитам ви будете отримувати більше всього трафіку з яндекса.
Рекомендую до прочитання: Чорне SEO: як вбити сайт і потрапити під санкції
Основні помилки
- Перша основна помилка описана трохи вище. Підбираючи запити неправильно можна звести ефективність просування до нуля.
- Друга помилка: є слова, які рідко вживаються один без одного.
Наприклад, “інтернет магазин”, “своїми руками”, “дитячий табір” і т. д. Не ефективно просувати по фразах типу “одяг магазин”, бо ви отримаєте лише малу частину трафіку, яку отримали б з запиту “одяг інтернет магазин”. - Третя помилка: не забувайте точно вибрати регіон у вордстаті. Тому як, правильно підібрані ключові фрази з Росії, необов’язково виявляться набираемыми в окремих регіоні. Як і в деяких регіонах говорять по-різному і користуються різними словами, наприклад в Москві і в Санкт-Петербурзі, так і відповідно запити набирають по-різному. Абсолютно не бачу сенсу просувати запит “ремонт в парадному” по Москві .
Наведу пару прикладів як можна користуватися вордстатом
Купони
Потрібно оцінити трафік і підібрати запити для сайту займається поширенням купонів, які дають знижки та акції. Стає зрозуміло, що в будь-якому запиті повинно бути слово “купон”, “знижка” або “акція”. Складаємо вираз (купон | знижка | акції), далі просто підставляємо тематики, якими займається сайт. Припустимо це автомобілі, тури і ще що-небудь. Користуємося wordstat: вводячи “авто купон | знижка | акції” — бачимо як основні запити, які набирає люди, так і ємність ринку в цій тематиці. Трохи їх уточнити і правильна семантична база готова.
Для домашніх тварин
Потрібно зробити те ж саме для інтернет магазину, що продає різні приналежності, їжу і все-все-все для кішок і собак. Зробити, як в попередньому варіанті не вийде, тому що там неймовірно великий асортимент. Перше, що можна подумати, закинути просто “кішка” або “собака” в wordstat, але виходить дуже багато непотрібних запитів. Трохи проаналізувавши запити дуже просто знайти спосіб, як отримати найпопулярніші запити. Використовуючи yandex wordstat вводимо “+для кішок” і “+для собак” тим самим ми врахуємо всі фрази на кшталт корм, вітаміни, іграшки і все-все-все для кішок або собак. Звідси можна порахувати і ємність ринку і підібрати правильні запити.
Рекомендую до прочитання: 5 особливостей просування молодого сайту
Особливо допитливі помітять ніяк не пов’язану з просуванням річ: по Москві “+для кішок” шукають більше ніж “+для собак”, так як все це виражена в цифрах, можна зробити висновок і порахувати у відсотках, на скільки більше кішок в Москві або, наскільки більше їх люблять =) .
Замість висновку
Стаття вийшла великий і сподіваюся цікавою. Пам’ятайте: правильно підбираючи запити і правильно користуючись wordstat можна не витрачати даремно гроші і отримувати відмінні результати просування або навпаки звести до мінімуму ефективність розкрутки як yandex, так і в google.