Як потрапити на першу сторінку Google

165

Правильная SEO оптимизация страницы сайта

Грамотна SEO оптимізація сторінок сайту

Всім привіт! У наш нелегкий час стає все складніше потрапити на першу сторінку видачі ПС. Пішли в минуле “легкі” методи розкрутки та просування сайтів. Тепер, щоб бути в Топі Google або Яндекс треба не тільки писати і розміщувати унікальний і корисний контент, але і правильно оптимізувати сторінки сайту. Багато хто може сказати, що для високочастотних запитів цього буде недостатньо і що оптимізація сторінок, марна трата часу, але це не так. Далі я хочу запропонувати вам 10 основних правил по SEO оптимізації сторінок сайтів, які сподобаються роботам Google, так і іншим ПС теж.

Отже, якщо ви хочете бачити ваш сайт на першій сторінці в результатах пошукової видачі, то без SEO оптимізації сторінок цього досягти неможливо. Ось 10 кроків, дотримуючись яких, ви зможете самостійно просунути свій сайт в ТОП. Почнемо з самої верхній частині будь-якої сторінки і розглянемо все, до самого низу. Для більш зручного сприйняття спочатку розміщу картинку зі схемою (інфографіка), а потім розпишу все більш детально.

SEO оптимизация страниц сайта

1. URL вашого сайту

URL повинен бути зрозумілим і інформативним,та так само не дуже довгим. Добре, якщо він включає в себе ключове слово. Пошуковим системам і відвідувачам сайту буде легше знайти вас, якщо URL буде чітко відображати вміст сторінки.

2. Title – мета тег заголовка сторінки

Мета тег заголовка сторінки (title), повідомляє Google в кількох словах про вміст вашої сторінки. Якщо ви не заповните даний тег, то Google буде вгадувати, а він цього не любить. Не змушуйте Google здогадуватися!

Title повинен бути десь у верхній частині вашого коду сторінки. Насправді він і так уже там за замовчуванням у більшості платформ (WordPress, Magento, Joomla і т. д.). Google, як і інші пошукові системи хочуть бачити узгоджену структуру сторінки зверху вниз. Докладніше про це нижче.

Тег заголовка сторінки повинен бути використаний тільки один раз на кожній сторінці різний, для кращих результатів. Він може відрізнятися від вашого H1 заголовка, а може його повторювати або містити в собі найбільш відповідну фразу з нього. Якщо ви не вкажіть тег заголовка, то Google прийме рішення про назву за вас, але нам це не потрібно…

Найбільш ефективні заголовки сторінок довжиною близько 30-65 символів, включаючи пробіли. Створюйте title короткими і переконайтеся, що вони містять кращі ключові слова. Кожна сторінка повинна мати свій власний ексклюзивний Title.

У заголовку фрагменту Google відображає стільки символів, скільки може вписатися в блочному елементі шириною 512 пікселів і не перевищує 1 рядок тексту. Якщо ви хочете, щоб ваш тег title повністю показувався на сторінці результатів пошукової системи Google, використовуйте не більше 65 символів.

3. Meta Description – мета тег опису сторінки

Meta Description не показується на лицьовій частині вашої сторінки. Він вказаний у вихідному коді і Google читає його, щоб вирішити, про що ваш сайт або стаття.

Мета опису дуже корисні, тому що вони часто визначають, як ваші сторінки відображаються в результатах пошуку. Для оптимальної ефективності, мета-описи повинні бути довжиною 70-160 символів.

Мета опису повинні бути короткими і містити в собі найбільш важливі ключові слова або синоніми, які чітко пов’язані між собою. Вони також повинні включати в себе заклик до дії. Якщо звичайно ви хочете, щоб люди натискали на вашій сторінці в результатах пошуку Google :) .

Використовуйте заклик до дії

  • Натисніть тут, щоб ….”
  • “Зайдіть зараз і отримаєте …”
  • “Що там дешево ….”
  • “Читайте нашу статтю про …”.

Переконайтеся, що кожна сторінка вашого сайту має свій власний Meta Description, щоб уникнути будь-якого дублювання контенту. Google не буде карати вас за дубльований контент, використовуваний в Meta Description. Тим не менш, якщо у вас дублюється зміст, то Google буде вирішувати за вас яку сторінку показати для конкретного суб’єкта. Знову ж таки, воно нам треба..?!.

4. Заголовок H1

Заголовок h1 – це назва вашої статті, який відображається на веб-сторінці. Він може відрізнятися від заголовка сторінки який захований у вихідному коді. А якщо ви не заповнили тег заголовка (Meta Title), то найчастіше саме вміст h1 Google видасть в назві вашої статті в результатах пошуку.

Рекомендую до прочитання: Як додати сайт в Google Webmaster Tools

Якщо ви використовували відмінний від h1 тег заголовка з метою урізноманітнити результати пошуку, то у вас є хороший шанс, щоб збільшити кількість ключових виразів вашої статті або використовувати різні варіанти ключових слів або ключових виразів за яким хочете зайняти місце в Топі.

Тег h1 говорить Google, що особливо важливо на вашій сторінці. Сюди можна сміливо копіювати тег title. У вашому розпорядженні також є ряд ‘h’ заголовків типу (h1, h2, h3). В ідеальному варіанті потрібно, щоб ключові вирази вашої сторінки з’являлися у них в порядку убування за значимістю.

Існує обмеження на заголовок h1 – його можна використовувати тільки один раз на сторінці. А ось уже заголовки h2 застосовні для великих суб заголовків і h3 для загального підкатегорій заголовків. Наприклад:

SEO оптимізація сторінки </ h1>

10 основних правил при оптимізації сторінки </ h2>

Оптимізація мета-тегів </ h3>

Що потрібно пам’ятати

Важливість тег h1 – він є найважливішим тегом і ніколи не повинен бути пропущений на сторінці. Пошукові боти звертають пильну увагу на слова, що використовуються в тегах h1, тому він повинен містити основну ключову фразу вмісту сторінки, так само, як це робить заголовок сторінки . Пошукові роботи перевіряють релевантність тега заголовка із змістом сторінки. Ключові слова та їх варіації повинні бути і в інших частинах сторінки.

5. Ключові слова в основному тексті

Ключовими словами є слова і словосполучення, за якими користувачі приходять на ваш сайт. В світі інтернет-маркетингу, вони можуть бути як високочастотні, так і низькочастотні.

Приклад високочастотного ключового слова може бути “SEO оптимізація”. Якщо ваша сторінка розповідає про пошукової оптимізації і ви хочете, щоб це слово побачили пошукові роботи, воно повинно в міру присутні на вашій сторінці. Чотири рази може бути достатньо, якщо ваша стаття 500-750 слів.

“Оптимізація сторінок сайту” також може бути досить конкурентоспроможними ключовим виразом, а це значить, що його краще розмістити на окремій сторінці вашого сайту, тобто не заважати його з “SEO оптимізацією”.

Низькочастотні ключові слова і вирази зазвичай легше займають 1-е сторінки в Google на початковому етапі просування сайту. Вони, зазвичай, складаються з речень або виразів, які більш конкретно визначають запит користувача. Наприклад “Правильна оптимізація сторінок сайту” або “Як оптимізувати сторінку сайту для Google”. Вся принадність низькочастотних виразів в тому, що вони легше ранжуються в перші дні, а надалі допомагають висунути на перші позиції і високочастотні запити типу “SEO оптимізація”.

Ясна річ, що в конкурентному середовищі необхідно мати в Топі як можна більше високочастотних ключових слів, а такі поєднання, як “Як оптимізувати сторінку сайту для Google” менше користувачів набирають в рядку пошуку, але це, як правило, найкращий спосіб, щоб почати займати лідируючі позиції у своїй ніші.

Перевірити загальне використання ключових слів можна, відкривши акаунт Google AdSense і використовуючи їх безкоштовний інструмент добору ключових слів. Також можна використовувати аналогічні пошукові запити (Searches related to…), які з’являються у нижній частині сторінки пошуку Google (рис.2), т. о. вам підказують, що наближене до вашої тематики шукали користувачі.

Searches related to..

рис.2

Якщо вже зовсім лінь копати, просто погляньте на контекстну рекламу у верхній частині видачі, там зазвичай найкращі ключові вирази, які вони використовують. Люди платять великі гроші за такі оголошення і природно зробили масу досліджень для того, щоб отримати якомога більше кліків.

Обмежте свої цільові ключові слова.

Якщо ви хочете, щоб ваші ключові слова з’явилися в пошуковій видачі, потрібно природним шляхом впровадити їх у тіло вашої статті. Кожна сторінка на вашому сайті повинна бути оптимізована під одне високочастотне ключове слово або фразу, а низькочастотні вирази, схожої тематики, будуть приносити додатковий цільовий трафік і сприяти просуванню в ТОП основного ключевіков. Таким чином, не намагайтеся за допомогою однієї сторінки витягнути кілька високочастотних виразів.

Рекомендую до прочитання: Обман в SEO – розлучення клієнтів на просування сайтів

6. Атрибути зображень

Alt-теги схожі на тегів заголовків сторінок і теги опису. Вони допомагають Google зрозуміти, що зображено на ваших фотографіях. Використовуйте їх на кожному зображенні і зробіть їх всі різні (унікальні). Що ще більш важливо, переконайтеся, що вони відносяться до теми вашої статті або продукту і в них присутні ключові фрази.

Так само, атрибути зображення зроблять ваш сайт більш зручним для користувача. Користувачі з поганим зором почують голосову підказку (при включеній функції), і ті, у кого відключені зображення в браузері (в спробі блокувати оголошення) побачать підпис (alt) замість картинки на сторінці.

Ще одна приємна річ, це те, що швидше за все ваші зображення з’являться в результатах пошуку зображень Google – приємний бонус, особливо якщо ви торгуєте товаром, чия основна привабливість оцінюється візуально. Ювелірні вироби наприклад.

7. Внутрішня перелінковка

Внутрішні посилання є посиланнями на інші сторінки вашого сайту. Вони говорять Google, що у вас є інша важлива і корисна інформація і що він повинен піти і глянути на неї.

Такі посилання можуть бути використані з трьох причин:

  • Вони допомагають користувачам здійснювати навігацію по веб-сайту.
  • Вони допомагають створити інформаційну ієрархію для даного сайту.
  • Вони покращують ранжування сайтів в ПС.

Внутрішні посилання допомагають закласти основу всіх ваших зусиль по SEO просування. Це дозволяє вказувати пошуковим системам, які сторінки змісту мають більш високий пріоритет, а також сторінки, які тематично пов’язані один з одним.

8. Зовнішні посилання з сайту

Хоча це може здатися дивним, але вже неодноразово перевірено, що Google позитивно реагує на зовнішні посилання, які вказують на авторитетні сайти. Тому ретельно вибирайте сайти, на які посилаєтесь.

Google в кінцевому рахунку хоче, щоб її користувачам було легко знайти те, що вони шукають, тому, коли ви посилаєтеся на інші авторитетні і відповідні тематиці веб-сайти, ви надаєте відмінний сервіс для користувачів Google. Це робить ваш сайт більш цінним ресурсом в очах ПС. Крики ЅЕОшников про те, що зовнішні посилання це зло і вони забирають вага сайту давно вже пішли в минуле. Головне не посилатися на сумнівні ресурси.

Сміття в сміття

Якщо ваш сайт містить посилання на “сміттєві” сайти, ПС думають, що ваш сайт сайт така ж смітник. Ось чому сайти з посилальних бірж вважаються ГС. Сайти, які посилаються на різні ресурси показують всьому світу, що їх абсолютно не хвилює, що вони рекламують або рекомендують. Їх досить швидко обчислюють ПС і опускають в результатах видачі або взагалі викидають з пошуку, а репутація сайтів, на які вони посилалися від цього, як ви розумієте, не зростає.

Тому, приєднуючись до якісних ресурсів, які допомагають вашим відвідувачам, ви покращуєте свою репутацію в очах реальних відвідувачів. Це в кінцевому підсумку призведе до появи вхідних посилань на вас, і більш високий рівень ранжирування вашого сайту. І це чиста правда!

При наявності хорошої і корисної інформації, наявність вихідних посилань, відвідувачі можуть навіть додати в закладки ваш сайт, і використовувати його в якості відправної точки. Яскравий приклад тому – Вікіпедія. Існує багато факторів, які впливають на ранжирування, в тому числі актуальність і репутація вашого сайту. Іноді, із-за відкритих посилань, вам доведеться віддати Page Rank, щоб поліпшити свою репутацію і зробити ваш сайт більш цінним. Але в кінцевому підсумку ви залишитеся з більш високим Page Rank, ніж якщо б ви просто купували всі ці посилання.

Всякий раз, коли ви використовуєте термін, що ваша аудиторія може не зрозуміти, посилайтеся на авторитетний ресурс з детальним визначенням терміна.

От кілька порад для створення вихідних посилань:

  • Посилання на сторінки, які насправді допомагають розкрити тему – це дуже добре.
  • Посилання на блоги, мають хороший піар чи на успішних блогерів.
  • Посилання на колег у вашій ніші і створюють цінний мережу з точки зору Google.
  • Використання NOFOLLOW у більшості випадків вітається

Рекомендую до прочитання: Як додавати рецепти в WordPress з микроразметкой

І ще, люди сперечаються, мають такі посилання відкриваються в новому вікні, чи ні. Я хочу, щоб вони відкривалися в новому вікні тому, що не хочу втратити втратити місце на сторінці яке вивчаю, натиснувши на зовнішнє посилання. Хочу відкрити її так, щоб почитати її пізніше (ІМХО). Можна звичайно використовувати праву кнопку миші для досягнення цієї мети, але це як кому подобається.

9. Швидкість відкриття сторінок сайту

Google віддає перевагу швидким веб-сайтів. Якщо ви хочете бути на 1-й сторінці пошукової системи Google, зробіть свій сайт таким швидким, як ви можете зробити без шкоди для якості сайту. Швидкість вашого сайту або сторінки можна перевірити використовуючи сервіс Pingdom.

Відвідувачі сайту, як правило, більше реагують на швидкість відкриття сторінок, ніж на всі красивості і примочки, які ми додали на наш сайт для краси. Крім того, завантаження сторінки стає більш важливим фактором, коли справа доходить до рейтингу в пошукових системах.

Швидкість одно гроші

Дослідження поцілунок метрики показав, що затримка в 1 секунду при відкритті сторінки може призвести до зниження конверсії на 7%. У грошовому вираженні це означає, що якщо сайт електронної комерції робить 1000$ в день, секундна затримка страницѕ потенційно може коштувати їм 25000$ у вигляді недоотриманих продажів кожен рік.

Деякий час назад, Марісса Майєр з Google поділилася деякими дуже переконливими результатами досліджень. По суті, вона заявила, що додаткові затримки в 0,5 секунди часу завантаження сторінки викликало падіння трафіку на 20%. Amazon також виявили, що мілісекунда може коштувати їм мільйони.

Швидкість одно гроші. Ваші клієнти хочуть швидкість і більшість людей піде з сайту, якщо ваша сторінка завантажується більше, ніж 3 секунди. Зрозуміло, що всі приклади поки не застосовні до Рунету, але це справа часу.

Як швидко він повинен працювати?

Google вимірює ваш сайт за допомогою метрики під назвою PageSpeed Insights. Він має діапазон між 0 – 100 пунктів. Чим вище оцінка, яку він отримує, тим краще він виглядає в очах Google. Хорошим вважається сайт, якщо він має оцінку 85 або вище. Більш детально читаємо в цій статті.

10. Карта сайту

Існує два види карток сайту. XML і HTML. Вам треба використовувати і те, і інше. Google і Yandex використовує XML, а Bing і Yahoo використовують sitemap.html. Відвідувачі сайту також можуть використовувати HTML-карту.

HTML Sitemaps – є списком створених вами сторінок, списком внутрішніх посилань з анкорами у вигляді ключових слів. Більшість платформ мають Sitemaps генератор (WordPress, Joomla і т. д.). який допоможе створити карту сайту автоматично при додаванні нових сторінок буде її доповнювати. Приклад: http://promotiger.ru/karta-sajta/

Є багато порад веб-оптимізації та хитрощі, які допомагають в оптимізації сайту, але один з них, значення якого іноді недооцінюється, є Sitemap.

Карти сайту, як випливає з назви, просто карта вашого сайту – тобто на одній сторінці ви показуєте структуру вашого сайту, його розділів, зв’язків між ними і т. д. Sitemaps зробить навігацію вашого сайту простіше, як для користувачів, так і для пошукових систем.

Sitemaps є важливим способом спілкування з пошуковими системами. В той час, як в robots.txt ви повідомляєте пошуковим системам, які частини вашого сайту виключити з індексації, на вашій карті сайту необхідно повідомити пошуковим машинам, де б ви хотіли, щоб вони ходили.

Карти сайту не новинка. Вони завжди були частиною передового досвіду веб дизайну, але з прийняттям карти сайту пошуковими системами, в даний час вони стають ще більш важливими, ніж коли-небудь.

От і все. Впевнений, якщо ви прямуєте цього списку рад щодо оптимізації сторінок сайту, то незабаром зможете побачити вашу статтю або продукт на 1-й сторінці Google. Навіть раніше, ніж ви думаєте!