SERM – управління репутацією в інтернеті

140

SERM карма сайта

Поліпшення карми сайту (SERM)

Вітаю! Ви чули що-небудь про «управління репутацією в пошуковій видачі»? Все вірно, англійською це звучить як Search engine reputation management або скорочено SERM. Я постараюся виділити найбільш ефективні поради щодо поліпшення репутації в пошуковій видачі. Фактично вийде підбірка порад, як ефективніше зробити «SERM своїми руками», своєрідний ТОП 10 рекомендацій. Репутація в пошукових системах (ПС) або, можна сказати, «карма сайту» – це ТОП видачі пошукових систем по певних запитах, а точніше, позитивно-нейтральний відтінок Топ видачі. За статистикою від 10 до 90% потенційних клієнтів дивляться на відгуки в пошукових системах, тому це дуже важливий момент.

Які запити варто відстежувати

Приймаючи рішення про покупку вашого товару чи послуги потенційний клієнт, в пошуках додаткової інформації, яка повинна допомогти йому вибрати, швидше за все, буде вводити в пошукачі наступні запити:

  • ;
  • відгуки;
  • відгуки покупців;
  • думки і т. д.

Якщо ТОП видачі ПС вас не турбує (все цілком влаштовує, немає неадекватних або явно негативних записів), то досить просто продовжувати відслідковувати, щоб ніяка чернуха не з’явилася раптом, без вашого відома…
Але трапляються моменти, коли ситуація така, що необхідно вживати заходів і задіяти SERM…

ТОП 10 методів SERM

Існують як платні, так і безкоштовні методи SERM. Я запропоную варіанти, які можливо зробити самостійно і умовно безкоштовно. Умовно, тому що при наявності певної вартості, наприклад, за розміщення статті, ви можете запропонувати власнику сервісу що-небудь натомість. Так сказати, обмін на взаємовигідних умовах, якщо вам, звичайно, є що запропонувати.

Отже, ТОП 10 методів SERM:

  • Реакція на негатив.
  • Розміщення PR-статей на ресурсах популярних ЗМІ.
  • Ведення корпоративних акаунтів в соціальних мережах.
  • Згадування бренда «Питання і відповіді Google» і «Ответы@Mail.Ru».
  • Ведення корпоративних блогів.
  • Наявність вакансій на популярних HR-ресурсах.
  • Наявність на популярних нішевих сайтах/форумах/сервісах.
  • Створення вірусних рекламних кампаній.
  • Створення безкоштовних послуг, акцій, конкурсів.
  • Виступ у якості спонсорів.

Розберемося з кожним із пунктів докладніше.


Реакція на негатив


SERM реакция на негатив

Реакції на негатив може бути дві:

  • діалог, в якому ви об’єктивними доказами доведіть свою правоту;
  • «гнівне» лист власникові ресурсу з негативом.

Рекомендую до прочитання: Що таке Web Of Trust і як ним користуватися

Кожен негативний відгук повинен бути розглянутий. Ваша реакція повинна бути присутнім обов’язково. Кожне негативне згадування, зобов’язана супроводжуватися вашою відповіддю. Потрібно намагатися перевести діалог з негативного в нейтрально-позитивний, якщо це можливо. Існують моменти, коли на форумах або блогах розміщують явно неправдиві звинувачення вас у некомпетентності, халатності та ін. Сперечатися і щось доводити абсолютно безглуздо. У таких випадках можна написати власнику ресурсу «гнівного листа». У такому листі можна послатися на Статтю 129 (Наклеп) і статтею 130 (Образа) Конституції Російської Федерації. Тому що є наклепом поширення завідомо неправдивих відомостей, що ганьблять честь і гідність іншої особи або підривають його репутацію. Якщо довести справу до Верховного Суду, то власник ресурсу за наклеп може отримати наступне покарання:

  • Штраф у розмірі від 100 до 200 мінімальних розмірів оплати праці.
  • Штраф в розмірі заробітної плати або іншого доходу засудженого за період від 1 до 2 місяців.
  • Обов’язкові роботи на термін від 180 до 240 годин.
  • Виправні роботи на строк від 1 року до 2 років.
  • Арешт на строк від 3 до 6 місяців.

В рамках даної «загрози» не кожен власник форуму/блогу/інформаційного сайту захоче залишати на своїх сторінках негатив про ваш бренд, що, в принципі, вам і потрібно. Подібні статті є в законодавстві кожної країни, так що Вам потрібно просто уважно прочитати Конституцію своєї країни.

Розміщення PR-статей на ресурсах популярних ЗМІ


Размещение PR-статей на ресурсах популярных СМИ

Сайти ЗМІ мають велику відвідуваність, добре індексуються пошуковими системами і мають пристойну трастовий, тому посилання з таких ресурсів із згадкою бренду будуть відмінно ранжируватися в ПС і легко піднімуться у видачі по потрібному нам ключовому запиту.
Бажано використовувати тематичні ЗМІ, при їх наявності. Посилання з звичайних ЗМІ також будуть корисні, тому, при можливості, і ними можна обзавестися.
Можна автоматизувати все це за допомогою сервісу b2blogger.com. Сервіс платний, але може заощадити вам багато часу. В пару кліків можна поширити новину відразу в декількох найпопулярніших ЗМІ.


Ведення корпоративних акаунтів в соціальних мережах


Ведение корпоративных аккаунтов в социальных сетях

Сайти соціальних мереж – дуже трастові сайти, на думку ПС. Якщо ви створите корпоративні сторінки вашого бренду в популярних соцмережах, то про що цікавлять нас пошуковим запитам, які ми моніторимо для «карми», в Топі видачі будуть посилання на створені вами профілі. Рекомендую використовувати:

  • Twitter;
  • Vkontakte;
  • Facebook;
  • Мій світ @mail.ru;
  • Google+.

Рекомендую до прочитання: Три простих ради з оптимізації контенту для PR

Посилання на профіль повинна по можливості містити назву бренду на латиниці. Це прискорить вихід сторінок в ТОП. Необхідно наповнити всі сторінки тематичною інформацією, т. к. «порожні» сторінки повільніше «лізуть» в ТОП. Кращий варіант – щоденне оновлення. Крім соцмереж можна завести корпоративні відео-канали на YouTube, RuTube та ін. Ці сторінки так само добре «лізуть» в ТОП.


Згадування бренда «Питання і відповіді Google» і «Ответы@Mail.Ru»


Упоминание бренда в «Вопросы и ответы Google» и «Ответы@Mail.Ru»Для цього методу необхідний розкручений акаунт у Запитання й відповіді Google» і/або «Ответы@Mail.Ru». Тобто той, який має високий рейтинг у цих системах. Рейтинг можна «накрутити» за рахунок звичайної активності: відповідей на абсолютно будь-які питання. Але намагатися відповідати потрібно максимально по суті. У цьому випадку користувачі Інтернету будуть «плюсувати» ваші відповіді, тим самим додаючи вам рейтинг.
Розкрутивши аккаунт, можна створювати обговорення на тему, пов’язану з Вашим брендом, і давати відповіді, показуючи вашу марку з кращого боку. Відповіді краще писати саме розкрученим акаунтів, щоб створювалася «авторитетність» відповіді. Для того, щоб дані теми «вилізли» в ТОП, необхідно в назві теми явно згадувати ті ключові слова, які ви відслідковуєте. Приміром, «Відгуки про ».

Тут має бути все зрозуміло. Корпоративні блоги явно піднімають лояльність аудиторії до бренду, і, при належній рекламі, виходять в ТОП. Можна вести блоги як на блог-сервісах (livejournal, blogspot тощо), так і на standalone платформах. Для автономних (standalone) блогів можна вибирати доменне ім’я як на корпоративному субдомені (наприклад, blog..ru), так і на будь-якому іншому домені 2-го рівня.
Публікувати можна:

  • новини компанії;
  • заходи всередині компанії;
  • позитивні відгуки клієнтів;
  • нюанси діяльності та ін.

Наявність вакансій на популярних HR-ресурсах

HR (Human Resources — людські ресурси) – по-простому кадрові служби. Так от, наявність якісних вакансій на популярних сайтах з підбору персоналу так само допомагає витіснити з ТОПа видачі негативні відгуки, з якими ми боремося. Сайти HR-агентств досить трастові і швидко можуть «вилізти» в ТОП.

Наявність акаунтів на популярних нішевих сайтах/форумах/сервісах

Тут ситуація, схожа на питання і відповіді від Google Mail.ru. Але дія відбувається в рамках конкретних сайтів. Ви повинні мати розкручений аккаунт, повідомлення з якого мають «вагу» в рамках даного сайту, до яких прислухається аудиторія. Можна створювати теми/посади/обговорення про ваш бренд. Повинен відповідати розкручений аккаунт, щоб висловити свою авторитетну точку зору. Наприклад, по SEO-тематики – це форум searchengines.ru у сфері IT –habrahabr.ru. Популярність ресурсу, його трастовий допоможе цим темам вилізти в ТОП видачі і витіснити тим самим непотрібний нам негатив.

Рекомендую до прочитання: Самостійне просування інтернет магазину


Створення вірусних рекламних кампаній

Создание вирусных рекламных компаний

Вірусні рекламні кампанії зі згадуванням назви бренду добре потрапляють в ТОП, якщо, звичайно, вони отримали достатню підтримку аудиторії. Як приклад можна подивитися досвід компанії IKEA на Facebook. Захопленість аудиторії створить саме нейтрально-позитивний відтінок відгуків, який нам необхідний.

Створення безкоштовних послуг, акцій, конкурсів

Тут все теж повинно бути зрозуміло. Акції, знижки, призи, подарунки – все це викликає тільки позитивний відгук Вашої аудиторії. Але, щоб це потрапило в ТОП видачі цікавлять нас запитам, необхідно провести грамотну рекламну кампанію по поширенню новини про ці акції/знижки. Анонси на трастових, відвідуваних сайтах зможуть просунути цю новину в ТОП видачі.

Виступ у якості спонсорів

Спонсорство – дуже хороший спосіб показати свій бренд з кращого боку, з’явиться на увазі у маси потенційних відвідувачів вашого ресурсу.
Існують 2 типу спонсорства в мережі:

  • інформаційне;
  • організаційне.

Якщо друге – вимагає певних витрат, то перший спосіб цілком доступний кожному. Можна повісити на своєму сайті банер про тематичному заході, написати новину. В результаті на сайті того заходу, який ви спонсоруєте, буде розміщена ссилочка на вас, як на инфоспонсора.

Резюме

Найефективніший метод для підняття «карми» сайту – не допускати її «падіння».
Краще всього спочатку намагатися продавати якісні продукти та послуги, бути ввічливими і чемними з клієнтами, надавати якісну підтримку своїм споживачам і грамотно працювати з усіма конкурентами. У цьому випадку негативу просто не може бути, і «карма» буде рости тільки вгору! джерело