Як сподобатися клієнту

115

Як сподобатися клієнту – прості способи

Допомогу починаючому фрілансеру

Ніколи до кінця не відомо, подобаєшся ти клієнту. Звичайно ж, будь-який, поважаючий себе SEO-шник з упевненістю хоче відповісти «так», але це не завжди так. Давайте на секундочку поставимо себе на місце клієнта: чи все в нас подобається клієнтам, як у SEO-фахівців, так і просто як в людях?
Переважна більшість фрілансерів дуже даремно думають, що не за ніж «паритися» марно, для того, що б справити позитивне враження на свого замовника. Багато хто вважають, що правильно виконана робота в обумовлені терміни – найкращий доказ професіоналізму SEO-фахівця. Однак життя показує інше. На особистому досвіді переконувався не раз, що позитивні відгуки клієнта про SEO-фахівця рідко залежать тільки від його професіоналізму, так само важливу роль відіграють його людські якості. Тільки сукупність цих якостей, допоможе нам, як фахівцям, які успішно реалізовувати проекти.
Ось вам приклад. Пару днів тому, нам прийшов лист, з проханням провести аудит сайту, SEO оптимізацію і т. д. На диво, На запропонованому сайті, внизу, була ссилочка а ля «Розкрутка і просування …», сайт був вже зроблений за всіма правилами і додаткових дій практично не вимагав, так і в Топі був за відповідними запитами. Ну, природно аналіз справили, клієнту відповіли і, звичайно ж, поцікавилися, що в тій фірмі не влаштовує. Відповідь виявилася простий – йому не подобалися вони, як люди. Ця відповідь і підштовхнув мене до написання цієї статті. Як би ефективно ви не працювали, як фахівець, не забувайте про людські якості.
Так що, якщо матінка природа обділила вас необхідними людськими якостями, або ви ніколи не замислювалися на цю тему, не переживайте. Порадившись з розумними людьми і зібравши до купи, всі свої спостереження і знання, хочу запропонувати вам декілька простих, але в той же час дієвих прийомів, завдяки яким ви зможете справити позитивний вплив на довгострокове і плідне співробітництво.

Рекомендую до прочитання: Трохи про SEO.

1. Перші враження, найважливіші
Знайомство з клієнтом і початок співпраці є основним фактором для успішного співробітництва. Запам’ятайте одну просту річ – головне, щоб перше враження клієнта виявилося позитивним, виходячи з цього, не видавайте відразу всі ваші рекомендації щодо усунення помилок, а почніть проект усунення очевидних, грубих недоліків, які покажуть видимий результат у перші дні. Таким чином, ви з самого початку продемонструєте своєму клієнту, що він не прогадав, коли звернувся до вас, і отримаєте в своє розпорядження кілька днів для вдумливого і неспішного аналізу та виправлення помилок на сайті.
Звідси висновок:
• Ви швидко і якісно виконуєте замовлення
• Ви вже на початковій стадії виявили помилки і недоліки
• Ви підтвердили правильність вибору клієнта

2. Уточнюйте думку клієнта і тримати його в курсі процесу
Поширена помилка оптимізаторів, тримати клієнта в невіданні процесів пошукової оптимізації сайту. Працюючи, як кажуть, «нишком», ви не досягнете порозуміння із замовником.
Ви позбудетеся від безлічі непотрібних проблем, якщо будете регулярно спілкуватися з клієнтом, розповідаючи йому про свої плани, тим самим, змінювати ці плани в залежності від побажання клієнта. Крім того, при такому спілкуванні, ви завжди зрозумієте, чи є у клієнта якась специфічна мета або завдання щодо сайту. Якщо є, то усі свої зусилля направте на її швидке втілення в життя – повірте, це клієнт оцінить.
Чому ж йому це сподобається:
• Клієнту подобається перебувати в процесі
• Ви акцентуєте увагу клієнта на те, що його мета для вас головний пріоритет, знову ж доводячи йому правильність рішення щодо вашого найму
• Ви допомогли замовнику досягти швидкого вирішення однієї з його завдань

Рекомендую до прочитання: Хочу на перше місце Mail.ru

3. Не забувайте телефонувати своєму замовнику
При будь-якому зручному випадку, коли у вас виникають рекомендації з виконання замовлення – зателефонуйте своєму клієнту. Практика показує, що при спілкуванні по телефону можна швидко вирішити купу проблем. А сам факт дзвінка, має до вас клієнта і показує йому, що його проект вам не байдужий.
Дзвінок по телефону передбачає спілкування один на один з замовником. У процесі такого спілкування ви можете розмовляти без сорому, і клієнт зможе навіть поділитися своїми особистими проблемами, амбіціями і так далі. Такі незаплановані розмови допоможуть вам у подальшому спілкуванні.
Чому так:
• Це показує, що вам не все одно
• У процесі такого спілкування ви швидше знайдете кращий

4. Кращий спосіб – особисті зустрічі в неформальній обстановці (наприклад, в кафе)
На мій погляд, такі зустрічі, найкращий спосіб налагодження стосунків з замовником. При відсутності особистих зустрічей, для замовника, ви залишаєтеся знеособленим голосом на іншому кінці телефонного дроту. Що б по-справжньому сподобатися клієнту, запропонуйте йому ділову бесіду в кафе або барі. Спілкування в живу – найкращий шлях до успіху. Майже так само, як дзвінки по телефону, особисті зустрічі вплинуть на співпрацю.
Особисті зустрічі показують:
• Вашу зацікавленість
• Що ви за людина в звичайному житті (можливо, знайдете загальні інтереси)
• Чим більше знає вас замовник, тим більше вам довірять

5. Проявляйте ініціативу при виконанні замовлення
Ви можете подумати – «а чого це я буду проявляти ініціативу, та ще й неоплачувану?». Є така справа, але, якщо у ваші плани на майбутнє все-таки входить взаємовигідне співробітництво на довгий час, то вам доведеться чимось жертвувати. Взявшись за додаткову роботу, ви показуєте свою в контракті, що успіх клієнта – це ваша головна мета. Ну і звичайно ж, це найкращий спосіб продемонструвати замовнику перспективи розвитку проекту, тим самим отримати додатковий замовлення.
Що в цьому хорошого:
• Безкоштовно для клієнта, зроблена робота
• Ваша особиста зацікавленість в успіху
• Ви визначили і продемонстрували нові напрямки розвитку проекту

Рекомендую до прочитання: Яндекс.Табло – інструкція по створенню

Сподобається клієнта!
Ось головна наша мета! Відмінна, якісна робота і хороші відносини з клієнтами – основні ознаки грамотного фрілансера, SEO-спеціаліста і консультанта. Частенько SEO-шники проводять весь свій час в монотонній роботі, забуваючи про другу якості для успішної кар’єри. Не забуваючи періодично спілкуватися з клієнтами, ви робите своє майбутнє.